۱۴۰۳/۰۲/۰۱

سازندگان انگیزه ای برای ساخت مسکن ندارند

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت ، فاصله بین خریدار واقعی و فروشندگان مسکن افزایش یافته است .
سازندگان انگیزه ای برای ساخت مسکن ندارند

محمد مرتضوی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور درگفتگو ی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها  با بیان اینکه به طور معمول در حوزه مسکن کشور مشکلاتی بسیاری وجود دارد گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات در این حوزه مربوط به هزینه تمام شده و افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن است که این امر باعث شده ساخت مسکن را دور از انتظار کند و به طور مستقیم هرچه قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد به طور معمول تمایل و انگیزه سازندگان برای ساخت کاهش می یابد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور با تاکید بر اینکه بخشی از این مشکلات به ناتوانی های موجود در بازار مسکن باز می گردد افزود: در بازار مسکن فاصله ای که بین مصرف کننده و اقعی ،فروشنده و تولید کننده مسکن وجود دارد و این فاصله روز به روز عمیق تر و بیشتر می شود.

او ادامه داد:  ایجاد این بی انگیزه ها در بخش تولید و سرمایه گذاری ها ، باعث می شود که متقاضی و مصرف کننده ها از بازار خارج شده و به تدریج این بازار توان خود را از دست داده و در نتیجه انگیزه برای تولید مسکن کمتر شود.

 مرتضوی با تاکید بر اینکه بخش دیگری از مشکلات  به میزان حمایت ها ی که در بخش تولید مسکن باز می گردد  که در حال حاضر این حمایت ها وجود ندارد افزود: پیش از این دولت وعده داده بود که 4 میلیون واحد مسکونی در کشور باید ساخته شود اما در حال حاضر در عمل شاهد آن هستیم که در این بخش توفیقی به دست نیامد و در انجام این هدف و مطالبه ای که ایجاد شده اقدام چندانی صورت نگرفت.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید