۱۴۰۳/۰۲/۳۰

ساخت ۲۵هزار واحد مسکن کارگری آغاز شد

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: با ساخت ۲۵هزار واحد مسکن کارگری در کشور گام نخست خانه‌دار شدن کارگران در حال اجرایی شدن است.
ساخت ۲۵هزار واحد مسکن کارگری آغاز شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی تعاون‌گران بابل با اعلام اینکه تفاهم‌نامه‌ میان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است که براین‌اساس تعاونی‌ها ساخت 400 هزار واحد مسکونی را به‌عهده خواهند داشت، اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه تعاونی‌ها وارد عملیات ساخت مسکن می‌شوند و هماهنگی بین‌دستگاهی و تعاونی‌ها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه آورده متقاضی آورده اولیه ثبت‌نام مسکن است تصریح کرد: وزیر کار دستور دادند با تدوین طرح و مطرح کردن در شورای‌عالی مسکن این طرح در معاونت تعاون اجرایی شود.

مسکنی با تأکید بر اینکه "باید از ظرفیت کارخانه‌ها و بخش خصوصی در اجرای تفاهم‌نامه استفاده کنیم" تصریح کرد: با استفاده از بخش خصوصی و کارگرانی که در این محیط کار می‌کنند باید بتوانیم مسکن کارگری تهیه کنیم.

وی ساخت مجتمع‌های مسکونی کنار کارگاه‌های تولیدی و تغییر کاربری اراضی در تفاهم‌نامه با سازمان ملی زمین و  مسکن را از مهم‌ترین اقدامات برای ساخت مسکن کارگران برشمرد و ابراز کرد: حدود 25 هزار واحد مسکن در کشور شروع به ساخت شده که در قالب تعاونی در حال انجام است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی می‌توانند نام‌نویسی داشته باشند و پس از معرفی، وسع‌سنجی و تعیین دهک می‌شوند. پس از این مرحله با تشکیل تعاونی، کار آغاز می‌‌شود. فرآیندها در ماه‌های گذشته انجام شده است و با فوریت سهمیه هر استان مشخص می‌شود.

وی تأمین منابع کشور از مسیر تعاون را راهکار نجات کشور دانست و اظهار کرد: برای تأمین منابع چاره‌ای جز تأمین اعتبار نداریم.

مسکنی به فعالیت 62 هزار تعاونی‌ از مجموع 101 هزار تعاونی‌های کشور اشاره کرد که 7نفره اداره می‌شوند و گفت: با تعداد نیروی محدود نمی‌توان نظارت کاملی بر فعالیت تعاونی‌ها داشت و باید روی نهادهایی که از دولت خدمات می‌گیرند نظارت کرد. مدیران تعاونی باید بتوانند راهکارهایی برای رفع مشکلات تعاونی‌ها ارائه دهند.

معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم پای کار تعاونی‌‌هاست و باید به این نکته برسیم که تعاون و فعالیت تعاونی‌ها راه نجات کشور است و برای تأمین منابع کشور باید به این بخش توجه کنیم.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیم

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید