۱۴۰۳/۰۲/۱۰

ساخت اولین کارخانه نمایشی بدون سوخت فسیلی در سوئد

سوئد اقدام به ساخت اولین کارخانه نمایشی بدون سوخت فسیلی کرده است.
ساخت اولین کارخانه نمایشی بدون سوخت فسیلی در سوئد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ در حالی که از سال ۲۰۰۳ تاکید جهانی بر الحاق کشورها به پروتکل های محیط زیستی و کاهش دی اکسید کربن، بوده است در حوزه فولاد که به عنوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان دی اکسید کربن در دنیا شناخته می شود، تصمیم گرفته شد این گاز گلخانه ای باید کاهش پیدا کند. به این ترتیب از همان سال یکسری شرکت های اصلی تولید کننده دنیا تصمیم گرفتند کار تحقیقاتی خود را در حوزه فولاد سبز شروع کنند نتایج این بررسی ها که امروز در حال تبدیل شدن به یکسری کارهای عملیاتی است منجر به این شده است که در حوزه بحث احیا، از گاز هیدروژن استفاده کنند. در واقع این امر به دلایلی همچون پایداری تولید برای این صنعت بسیار اهمیت دارد.

 ساخت اولین کارخانه نمایشی بدون سوخت فسیل

اخیرا نیز بر اساس آنچه در steelradar اعلام شده فناوری HYBRIT سوئد تامین مالی برای ساخت اولین کارخانه نمایشی بدون سوخت فسیلی را تضمین کرده است. در واقع HYBRIT سوئد، یک سرمایه گذاری مشترک فولاد بدون فسیل بین تولید کننده فولاد ویژه سوئدی SSAB، تولیدکننده سنگ آهن سوئدی LKAB و شرکت انرژی سوئدی Vattenfall، اعلام کرد که ۳.۱ میلیارد کرون بودجه از شرکت انرژی سوئدی دریافت کرده است.

در واقع HYBRIT اولین کارخانه نمایشی بدون سوخت فسیلی در Gällivare خواهد بود و این کارخانه قرار است سالانه ۱.۳ میلیون تن آهن اسفنجی بدون فسیل در مقیاس صنعتی تولید کند. همچنین زمانی که نیروگاه نمایشی از فناوری HYBRIT در عملکرد کامل استفاده می کند، انتظار می رود تقاضای برق سالانه حدود پنج تراوات ساعت باشد.

 انتهای پیام/
منبع خبر: بازار

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید