۱۴۰۳/۰۲/۰۹

زنگ تحویل مسکن ملی در زنجان با سفر رییس جمهور به صدا درمی‌آید

مردم زنجان این روزها برای باردوم منتظر سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان هستند.
زنگ تحویل مسکن ملی در زنجان با سفر رییس جمهور به صدا درمی‌آید

به گزارش اخبار ساخته ها؛ چهارمین بازدید تور یک روزه رسانه ای شورای اطلاع رسانی دولت خبرنگاران ، بخشی از مسکن ملی بود که درسفر دوم رییس جمهور به گفته سعید شاهین فر ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان قرار است یک هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در این استان همزمان با سفر رییس جمهور تحویل متقاضیان شود.

به گفته او برش استانی زنجان در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بحث بافت فرسوده ۲ هزار واحد است و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش مسکن روستایی احداث می شود.

وی با بیان اینکه از ۲۷ هزار واحد حمایتی تقریبا ۱۸ هزار واحد تخصیص پروژه شده‌ است، اظهار داشت: خرید زمینی به مساحت یک هزار هکتار در غرب زنجان انجام شد که برای ساخت مسکن ملی به کار گرفته خواهد شد. در سایت شرق زنجان، کوی زنگان، پنج هزار واحد داخل سایت و ۸۰۰ واحد در قسمت شرق وجود دارد که به میانگین پیشرفت ۶۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در کوی زیتون با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز تا حدودی تامین شده است، گفت: در بخش آب ۹۰ درصد زیرساخت ها انجام شده و میانگین زیرساخت‌های سایر انرژی‌ها نیز به ۷۰ درصد رسیده است.
تیم رسانه ای به بخشی از پروژه های مسکن ملی بازدید کرد که پیمانکار آن این ادعا را داشت که از بهترین مواد و مصالح در ساختن این واحدهای مسکونی استفاده کرده است .

یکی از پیمانکاران مسکن ملی در زنجان: متقاضی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان واریزی داشته و ۵۵۰ میلیون تومان هم وام گرفته است اما اگر بخواهد واحدش را بفروشد سه و نیم میلیارد تومان از او می خرند.

پیمانکار پروژه مسکن ملی در زنجان گفت : هر کدام از واحدها را که می خواهید می توانیدببینید . الان در یکی ازواحدها دارند کابینت نصب می کنند اما یکی از واحدها کاملا آماده است .

واحدهای ساخته شده را سه و نیم میلیارد تومان می خرند

هشترودیان که یکی از پیمانکاران مسکن ملی در زنجان است به واحدهای آماده ۹۹ تا ۱۱۵ متر مربعی اشاره کرد و شمار آنها را ۴۰۰ واحد برشمرد اما گفت ۱۷۲ واحد از این تعداد چون تکمیل وجه شده است به متقاضی تحویل می شود . به عبارت دیگر بقیه واحدها در صورت تکمیل وجه ، تحویل داده می شود .

از هشترودیان پرسیدم که آورده متقاضی برای واحدهایی که شما ساختید چقدر است ؟ که جواب داد : متقاضی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان واریزی داشته و ۵۵۰ میلیون تومان هم وام گرفته است اما اگر بخواهد واحدش را بفروشد سه و نیم میلیارد تومان از او می خرند.

رخ بناها که خوب به نظر می رسید اما باید داخل واحدهای مسکونی می رفتم تا حداقل از ظاهر آنها برآوردی داشته باشم از این رو یکی از واحدها را بازدید کردم.

برای من که یک واحد مسکن مهر را ۲ سال پیش بعد از ۱۱ سال معطلی با هزار عیب و ایراد تحویل گرفته بودم و هنوز هم دارم هزینه می کنم دیدن یک واحد مسکونی مسکن ملی بسیار عجیب بود . در واقع وقتی داخل واحد را دیدم چون یاد مسکن مهر خودم افتادم ، احساس کردم از حرص فشارم روی هزار رفته است . دیدن مواردی مثل درب ضد سرقت ، استفاده بهینه از فضاهای پرت ، دیوار سنگی بالکن و همچنین پارکینگ و نیز آسانسور راه اندازی شده ، من را یاد مسکن مهری انداخت که در آن از این خبرها نبود.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید