۱۴۰۳/۰۲/۰۶
سخنگوی اتحادیه اروپا خبر داد؛

زمستانی سخت در راه کشورهای اروپایی

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمستان آینده به علت کمبود گاز با مشکلاتی مواجه خواهند شد. ما تدابیر اضطراری را برای مقابله با کمبود گاز از جمله کاهش مصرف اتخاذ کرده‌ایم.
زمستانی سخت در راه کشورهای اروپایی

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ سخنگوی اتحادیه اروپا خبر داد: وزرای انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در طول هفته آینده برای بررسی بحران کمبود گاز نشست اضطراری برگزار می‌کنند.

این مقام اروپایی تصریح کرد: ما در طول ماه‌های گذشته ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز از کشورهایی غیر از روسیه دریافت کرده‌ایم. ما از ماه‌ها پیش برای متنوع سازی منابع انرژی خود اقدامات فوری انجام داده‌ایم و گزینه‌های پیش روی ما در این زمینه واضح هستند.

اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا در حالی است که «ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد روز گذشته در سخنانی گفت: جنگ انرژی روسیه پیامدهای خطرناکی بر اروپا دارد و ثبات مالی ما را تهدید می‌کند.

وی افزود: ما با احتمال زمستان جنگی مواجه هستیم و اگر اقدام نکنیم ممکن است با ناآرامی‌های خطرناکی در کشورهای شمال اروپا و کشورهای بالتیک روبرو شویم.

کمیسر امور اقتصادی اروپا نیز پیش از این با اشاره به قطع صادرات گاز روسیه به اروپا گفته بود: ما برای مقاومت در مقابل استفاده افراطی روسیه از سلاح گاز آمادگی خوبی داریم.

وی ادامه داد: ما از تصمیمات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نمی‌ترسیم و از روس‌ها می‌خواهیم به قراردادها احترام بگذارند اما اگر این کار را نکنند برای واکنش آمادگی داریم.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید