۱۴۰۳/۰۲/۰۶

رونق گردشگری با رویکرد توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شهرستان اردبیل گفت: مجتمع بوم‌گردی ساری‌بلاغ در روستای شیشه‌گران اردبیل با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان احداث می‌شود
رونق گردشگری با رویکرد توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ محمدرضا شایقی رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شهرستان اردبیل در بازدید از پروژه مجتمع بوم‌گردی ساری‌بلاغ در اردبیل اظهار کرد: در سطح استان سه پروژه احداث بوم‌گردی در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و نمین در حال اجرا بوده که برنامه‌ریزی شده تا سال آینده از این پروژه‌ها بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع بوم‌گردی ساری‌بلاغ جزء مکان‌های با ارزش گردشگری در محدوده شهر اردبیل است، تصریح کرد: مجتمع بوم‌گردی ساری‌بلاغ در روستای شیشه‌گران اردبیل با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در حال احداث است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل گفت: این مجتمع بوم‌گردی در سال ۹۹ کلنگ‌زنی شده و در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع تا اردیبهشت ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

شایقی افزود: با راه‌اندازی و افتتاح این مجتمع اقامتی و بوم‌گردی در مجموع برای نزدیک به ۱۰ نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد و در کنار اشتغال‌زایی، زمینه برای رونق گردشگری روستایی نیز در این مناطق فراهم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خدمات مختلفی در این مجتمع بوم‌گردی پیش‌بینی شده که ۱۰ واحد اقامتگاه روستایی با ظرفیت ۲۰۰ نفر، رستوران سنتی، کارگاه و فروشگاه صنایع دستی، اقامتگاه عشایری و سایر واحدهای خدماتی از آن جمله هستند.

شایقی توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح روستاهای استان را از جمله برنامه‌ها در راستای رونق صنعت گردشگری در این مناطق عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردبیل اضافه کرد: به همین منظور روستاهای دارای ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی برای احداث و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی شناسایی و برای احداث این واحدهای اقامتی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزاری مهر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید