۱۴۰۳/۰۲/۱۸

رونق صنعت و اشتغال در سیستان و بلوچستان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن

اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر ایجاد اشتغال سبب رونق بخش تولید این استان شده است.
رونق صنعت و اشتغال در سیستان و بلوچستان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش اخبار ساخته ها؛ اشتغال به عنوان یکی از مشکلاتی که از سالهای گذشته به یادگار مانده، استان جوانی چون سیستان و بلوچستان با گنج های نهفته در تمامی حوزه های اقتصادی را با چالش جدی روبه روکرده اما اجرای طرح های مهم زیربنایی نظیر طرح نهضت ملی مسکن نوید دهنده آینده ای درخشان است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ایجاد اشتغال و افزایش روند کیفی آن در سطح کلان جامعه مهره اصلی برای توسعه محسوب می‌شود از این رو هر کشوری که تلاش یا امید دارد که از پله‌های پیشرفت و ترقی بالا رود و خود را به توسعه‌یافتگی در سطح جهان برساند برای اشتغال جمعیت فعالش برنامه‌ریزی می‌کند.

رابطه اشتغال با جایگاه اقتصاد ملی و جهانی، پیوند تمام عیار اشتغال با توان رقابت یک کشور در نظام بین‌المللی و توان مقاومت اقتصاد ملی، پیوند اشتغال با عدالت اجتماعی و همچنین پیوند اشتغال با امنیت ملی مساله‌ای است که تمام برنامه‌ریزان اقتصادی بر آن تاکید داشته‌اند که فراگیری و افزایش اشتغال موثر هر جامعه  راهی برای رسیدن آن جامعه به توسعه و برون رفت از تنگناه‌های گوناگون است. 

در این راستا اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان علاوه بر فعال کردن واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی استان در حوزه صنعت ساختمان، اشتغال بیش از ۳۵ هزار را به همراه داشته است و همچنان اداره کل راه و شهرسازی در قالب خبر و پخش اطلاعیه در رسانه ها از همه افراد جویای کار دعوت نموده که جهت اشتغال در تمام بخش های صنعت ساختمان در این طرح مهم ملی به اتحادیه تعاونی های مسکن استان مراجعه کنند.

اشتغال بیش از ۳۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان

 دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر با گردش مالی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان سبب رونق بخش تولید شده است.
عطاء اله اکبری اظهار کرد: سبد متنوع از روش های تامین مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست اجراست، ساخت آپارتمان ساخت مساکن یک یا ۲ طبقه حیاط دار و واگذاری زمین به مردم برای ساخت است تا خود خانه بسازند. 

وی تاکید کرد: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان در تامین زمین جزو استان برتر کشور شدیم و پروژه ها با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، توسعه همه سو نگر پیش بینی شده است و برای تمام دستگاه های اجرایی وظایف محوله در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است بطوری که شرکت توزیع برق ،آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و سایر دستگاهها باید به خوبی زیر ساخت ها را مهیا کنند و کاستی ها جبران شود تا مردم اشتیاق اسکان پیدا کنند.

اکبری بیان کرد: همچنین بازآفرینی بافت های فرسوده شهری نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان پیگیری می شود و دراین زمینه مشوق هایی نظیر پرداخت تسهیلات و صدور پروانه رایگان پیش بینی شده است.

وی گفت: در مجموع با استقبال شهروندان استان تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت اظهار داشت: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۷ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند و ۲۱ هزار و ۸۴۷ متقاضی تخصیص به پروژه شده‌اند.

اکبری تصریح کرد: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است.

جویندگان کار در سیستان و بلوچستان به اتحادیه تعاونی‌های مسکن استان مراجعه کنند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از افراد جویای کار دعوت کرد که جهت اشتغال در تمام بخش های صنعت ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن به اتحادیه تعاونی های مسکن استان مراجعه کنند.

 ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: با توجه به اینکه مسکن موتور محرک اقتصاد بشمار می‌رود که بدنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان فرصت مناسبی را برای ایجاد اشتغال جویندگان کار فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهرهای تحت پوشش این اداره کل تاکنون زمینه اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است و همچنان با توجه به نیاز، فرصت های شغلی زیادی در این بخش به ویژه در زاهدان مرکز استان وجود دارد که افراد جویای کار حتی بدون مدرک تحصیلی می توانند از آن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام تلاش این مجموعه بر این است که پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از برنامه زمان بندی خود عقب نماند و واحدهای در حال احداث با بهترین کیفیت در زمان مقرر به متقاضیان تحویل شود، خاطر نشان کرد: علاقمندان فعالیت در حوزه صنعت ساختمان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اتحادیه تعاونی مسکن استان به نشانی بلوار انقلاب حد فاصل انقلاب ۲ و ۴ مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۴۲۱۵۲۳-۰۵۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع خبر: وزارت راه و شهرسازی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید