۱۴۰۳/۰۲/۲۵

راه‌‌‌اندازی «تراموا» در تهران جدی شد؟

از نگاه شورای شهر تهران ضرورت ساخت قطار سبک شهری در تهران روشن نشده است، اما شهردار تهران درباره احداث تراموا گفت: به افق‌‌‌های روشنی رسیده‌‌‌ایم.
راه‌‌‌اندازی «تراموا» در تهران جدی شد؟

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی درباره طرح‌‌‌های مربوط به حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: در حوزه مترو تکلیفمان روشن است؛ همچنین در خصوص تراموا نیز به افق‌‌‌های کاملا روشنی رسیده‌‌‌ایم و پیش‌‌‌پیمان‌‌‌های لازم و کار مطالعاتی آن را به انجام رسانده‌‌‌ایم.

شهردار تهران درباره پروژه راه‌‌‌اندازی ال‌‌‌آرتی در تهران نیز گفت: این پروژه در مقام مطالعه است و هنوز اقدام عملی در رابطه با آن انجام نشده است. ال‌‌‌آرتی و تراموا دو نوع از انواع قطار سبک شهری به شمار می‌‌‌آیند که یکی از شقوق حمل‌ونقل عمومی در شهرها بوده و روسطحی است. ال‌آر‌تی متشکل از یک، دو یا سه واگن است که با نیروی برق در مسیری کاملا حفاظت‌شده یا نیمه حفاظت‌شده به صورت عموما هم‌سطح، زیر زمین یا بالاتر از سطح زمین حرکت می‌کند و ظرفیتش نیز تقریبا دو و نیم برابر اتوبوس‌‌‌های تندرو (BRT)  است. سابقه مطرح شدن قطار سبک شهری در تهران به نزدیک دو دهه قبل بازمی‌گردد و حتی اقداماتی برای ساخت تراموا در تهران انجام شد اما با تغییر مدیریت شهری و با توجه به اینکه مطالعات ترافیکی نشان می‌‌‌داد اجرای این مد حمل‌ونقلی انتخاب مناسبی برای تهران نیست، موضوع به کلی منتفی شده بود.

انتهای پیام/

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید