۱۴۰۳/۰۶/۲۸

در شغل اشتباهی گیر کرده اید اما نمی توانید آن را رها کنید، چه باید بکنید؟

صرف نظر از اینکه چالش خاص شما چیست، برای دستیابی به موفقیت باید از این گیر افتادن خلاص شوید.
در شغل اشتباهی گیر کرده اید اما نمی توانید آن را رها کنید، چه باید بکنید؟

به گزارش اخبار ساخته ها؛ همه ما گاهی اوقات احساس می کنیم گیر افتاده ایم و نمی توانیم بر موانع در مواجهه با چالش های به ظاهر حل نشدنی غلبه کنیم. در چنین لحظاتی، مردم معمولاً تمایل دارند به شیوه‌هایی فکر کنند و رفتار کنند که به گیر کردن آنها کمک می‌کند. آن‌ها ممکن است ایده‌های جدید را بدون اینکه فرصتی به آنها بدهند قضاوت یا رد کنند، فرضیاتی را مطرح کنند که احتمالات نزدیک است، یا از اشتباه کردن واهمه داشته باشند تا کامل به نظر برسند. در اینجا برخی از تغییرات ذهنی و رفتاری وجود دارد که افراد می توانند برای افزایش شانس خود برای گیر نکردن و دستیابی به موفقیت ایجاد کنند.

چارچوب بندی مجدد کنید

بیشتر مردم نمی دانند که تقریباً در هر شغلی می توان به بیش از یک هدف دست یافت ، موضوع فقط این است به خودتان یادآوری کنید چرا در این شغل هستید و برای آن دوباره چارچوبی بسازید مثلا اگر شما یک نظافتچی هستید شغل خود را به عنوان فردی که قصد خدمت و کمک به دیگران را دارد یا می خواهد به اقتصاد خانواده اش کمک کند ، مورد بازبینی قرار دهید ، البته که اصلاح ذهنی برای یک شغل همیشه هم آسان نیست.

همه چیز را دور بریزید

وقتی در مورد یک موضوع خاص اطلاعات زیادی دارید، فکر شما می تواند سفت و سخت شود. شما ممکن است برای احتمالات جدید آماده نباشید و حتی متوجه نشوید که چه زمانی فرضیاتی می‌کنید یا به عقایدی که مانع شما می‌شوند، چسبیده‌اید. در عوض، همه چیز را از بین ببرید. یک قدم به عقب بردارید و ببینید آیا دیدگاه گسترده تری وجود دارد که در نظر نمی گیرید یا اینکه رویکرد متفاوت ممکن است ارزش بیشتری ایجاد کند.
بدبین درونی خود را ساکت کنید

در حالی که وقتی نیاز به ارزیابی جوانب مثبت و منفی یک فرآیند، رویکرد یا راه حل دارید، یک چشم انتقادی می تواند دارایی ارزشمندی باشد، در مراحل اولیه کشف احتمالات جدید، می تواند خلاقیت را نیز از بین ببرد. ناباوری را به حالت تعلیق درآورید و هر چیزی را ممکن فرض کنید، فضا را برای شکل گیری و جوانه زدن ایده ها باز کنید. چه کسی می داند؟ یک ایده "بد" در صورت فرصت می تواند به یک ایده عالی تبدیل شود.

بررسی مجدد کنید

درک دقیقی از مشکلات خود پیدا کنید تا بتوانید راه حل هایی را تدوین کنید. مثلا اگر ناراضی هستید ، به این فکر کنید که چه چیزی شما را ناراضی می کند؟ و چه جنبه هایی شما را خوشحال می کند؟ وقتی این را درک کردید، می‌توانید راه‌هایی برای بهبود خودتان پیدا کنید .

 واقعی باشید

تلاش برای بی نقص بودن یا بی نقص به نظر رسیدن، اگر منجر به ترس از شکست شود یا مانع از امتحان چیزهای جدید شود، می تواند مانعی برای تغییر معنادار باشد. برای تمرین واقعی بودن از این طریق، دفعه بعد که اشتباه کردید، یا همه چیز آنطور که انتظار داشتید پیش نمی‌رود، مدتی را به تفکر در مورد آنچه آموخته‌اید یا به دست آورده‌اید و اینکه چگونه می‌تواند شما را به موفقیت نزدیک‌تر کند اختصاص دهید.

طراحی مجدد انجام دهید

پس از دو مرحله قبل ، وقت آن است که کاری را که انجام می دهید دوباره طراحی کنید تا با ارزش ها و علایق شما مطابقت داشته باشد. نمونه ای از آن این است که روز خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که به شما امکان می دهد بیشترین ارزش را از روزتان بگیرید. مثلا اگر صحبت‌ کردن با مشتری همان چیزی است که بیشتر از هر کاری لذت می‌برید، می‌توانید آنها را در ابتدای هر روز برنامه ریزی کنید تا کار را با یک انفجار مثبت شروع کنید.

بازآموزی داشته باشید

آخرین گام برای غلبه بر ناامیدی در حالی که در موقعیت فعلی خود باقی می‌مانید این است که به فرصت‌هایی برای آموزش مجدد نگاه کنید. منظور از بازآموزی ، سرمایه گذاری در آینده و توسعه مهارت هایی است که در نهایت به شما امکان می دهد در زمان مناسب به شغل دیگری بروید. این کار را می توانید حتی در زمانی که در شغل فعلی خود هستید انجام دهید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید