۱۴۰۳/۰۲/۱۷

دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی خوزستان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ثبت 3500 درخواست برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی در استان خبر داد.
دریافت سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی خوزستان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ سیدحسین دهبان‌زاده معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: درخواست ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان پهنه‌های غیررسمی برای دریافت سند مالکیت ثبت شده است تا بتوان نسبت به پیگیری این درخواست‌ها برای سنددار کردن سکونتگاه‌های فاقد سند اقدام کرد.

وی افزود: این درخواست‌ها مربوط به متقاضیانی است که از پیش از سال ۹۴ در اراضی دولتی یا همان پهنه‌های غیررسمی شهری سکونت دارند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: افرادی که شامل صدور اینگونه اسناد هستند باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت درخواست خود از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن اقدام کنند.

دهبان زاده عنوان کرد: آیین نامه اجرایی بند "ک" تبصره ۱۱ قانون بودجه برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها سال ۱۴۰۱ از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد که به ساماندهی واحدهای فرسوده و محرومیت ‌زدایی از محلات ناکارآمد کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیین‌نامه، اراضی دولتی که در آن‌ها ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره‌برداری بوده به مالکان آن‌ها واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید