۱۴۰۳/۰۲/۱۵

حمایت دولت از اقتصاد آزاد، عامل رشد بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:حمایت دولت از اقتصاد آزاد و زمزمه بازگشت معاملات خودرو از مهمترین دلایل رشد امروز بازار سهام بود.
حمایت دولت از اقتصاد آزاد، عامل رشد بورس

به گزارش اخبار ساخته ها؛ نوید شفیعی، کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب افزود: بازار امروز سهام چه به لحاظ افزایش شاخص‌ها و چه به لحاظ ارزش معاملات یکی از روز‌های خوب خود را در چند ماه اخیر سپری کرد.
وی اضافه کرد: در یک ماه اخیر بعد از اصلاح سنگینی که در قیمت بسیاری از سهام‌ها شاهد بودیم و مهمتری دلایل آن قیمت گذاری دستوری در نرخ خوراک پتروشیمی ها، افزایش نرخ عوارض صادراتی و در نهایت کاهش اعتماد سهامداران بود سرانجام با شفاف سازی دولت در خصوص شایعات تاثیر گذار بر بازار و توقف نشر اخبار منفی به بازار شاهد بهبود شرایط بازار و ورود نقدینگی بودیم.
شفیعی تصریح کرد: یکی از شایعاتی که هفته قبل فضای منفی در بازار ایجاد کرد، خبر توقف معاملات بورس کالا و خروج کالا‌های پذیرفته شده از بورس کالا بود که بعد از اطلاع رسانی به موقع سازمان بورس و تکذیب این خبر، مانع ادامه جو منفی در بازار شد.
وی ادامه داد: امروز هم در خبر‌ها داشتیم که وزیر صمت در مصاحبه‌ای اعلام کرد سیاست دولت حرکت به سمت اقتصاد بازاراست و همه چیز باید به سمت بازارحرکت کند. این خبر در کنار زمزمه خبر بازگشت معاملات خودرو به بورس کالا سبب خوشبینی سهامداران شد و شاهد مثبت بودن گروه خودرو و گروه قطعه سازی در معاملات امروز بودیم.
شفیعی افزود: در کنار این موارد رشد قیمت جهانی کامودیتی‌ها هم محرک مثبت بودن بازار امروز شد تا آنجاییکه قیمت هر بشکه نفت برنت با رشد ۱۳/۱۴ در یک ماه اخیر به بالای ۸۶ دلار در هر بشکه رسید و مهمترین دلایل آن توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید و تقویت فصلی تقاضا دانست.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: رشد قیمت جهانی محصولات پتروشیمی از جمله اوره و متانول در یک ماه اخیر هم می‌تواند تاثیر به سزایی در سودآوری شرکت‌های پتروشیمی پذیرفته شده در بورس داشته باشد.
نوید شفیعی تاکید کرد: درمجموع اگر روند فعلی ادامه داشته باشد و شاهد حمایت دولت از سیستم عرضه و تقاضا برای کشف قیمت کالا‌ها و دوری ازسیاست نرخ گذاری دستوری باشیم، باید امیدوار باشیم با بازگشت اعتماد دوباره سهامداران شاهد روز‌های خوش سهامداران درآینده‌ای نزدیک باشیم.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید