۱۴۰۳/۰۲/۰۸

حقوق ساخت ، رشته‌ ی نوین در صنعت ساختمان

مدرس حقوق ساخت در دانشگاه هنر و معماری پارس گفت: دانشگاه هنر و معماری پارس دوره جامع تحت عنوان مدیریت کسب و کار در صنعت ساختمان طراحی و راه اندازی کرده است و به جذب دانشجو می پردازد و ناظر بر مباحث حوزه کسب و کار در صنعت ساختمان است.

  مسعود منشدی مدرس حقوق ساخت در دانشگاه  در گفتگو با اخبار ساخته ها گفت: دانشگاه هنر و معماری پارس یک دوره جامع تحت عنوان مدیریت کسب و کار  در صنعت ساختمان طراحی و  راه اندازی کرده است و به جذب دانشجو  می پردازد که ناظر بر مباحثی است که در حوزه کسب و کار در صنعت ساختمان  همینک خیلی مطرح هست  و بسیاری از افرادی که الان  در صنعت ساختمان حضور دارند شاید در آن حوزه فعالیت کسب و کاری که می‌پردازند تخصص‌های به روز را نداشته باشند، لذا دانشگاه هنر و معماری پارس سعی کرده که دوره‌ای را طراحی کند که با مقتضیات زمانه کاملا انطباق داشته باشد و هم به لحاظ آکادمیک و به لحاظ تجربی بتواند محتوایی رو تولید کند که نیاز بازار را  از این نظر مرتفع شود.

وی در ادامه افزود: بنده به عنوان مدرس حقوق ساخت که یکی از رشته‌های نوینی صنعت ساختمان است معتقدم امروزه این رشته مورد نظر محافل آکادمیک قرار گرفته و بازار هم به آن نیاز مبرم دارد؛ با تدوین این دوره مباحث حقوقی در صنعت ساختمان مطرح است.

این مدرس دانشگاه هنر و معماری پارس تصریح کرد: موضوعاتی مثل روابط بین موجر و مستاجر یا قراردادهای مورد عمل در صنعت ساختمان که مثل قراردادهای نوینی هست که امروزه در صنعت ساختمان خیلی به آن توجه می‌کنند مثل قرارداد مشارکت در ساخت  یکی از موضوعات پیچیده ای است که جامعه خیلی با آن دست بگریبان است و عموما دانش کافی رو مردم نسبت به موازین حقوقی در این رابطه را ندارند.

 منشدی گفت: در این دانشگاه سعی کردیم نیروهایی را تربیت کنیم که تخصص لازم به لحاظ حقوقی در صنعت ساختمان داشته باشند و بتوانند در جامعه نقش آفرین و موثر باشند و خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کنند. بسیاری از این نوع فعالیت‌ها در بنگاه‌های معاملات ملکی به صورت سنتی و تجربی با قراردادهای پیچیده‌ای مثل مشارکت در ساخت یا قرارداد مبایعه نامه و امثالهم داریم که اینها چالش برانگیز هستند.

وی افزود: دعاوی متعددی در جامعه به همین دلیل شکل می‌گیرد و مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد. این اختلافات در سطح جامعه باعث میشود که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی آن کارکرد خودشان را بدرستی نتوانند پیش ببرند و با دعاوی ناخواسته و بی اعتمادی فراوانی روبرو شوند. این دانش می‌تواند به آن دسته افرادی که در گروه‌ها و بنگاه‌های معاملات ملکی  فعالیت می‌کنند اطلاعات به روز را در اختیارشان بگذارد و از دانش کافی و حقوقی برخوردار کند  و هم عموم مردم بتونند از این دانش  و ادبیاتی که تولیدی این دانشگاه هست بتونند استفاده بکنند./

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید