۱۴۰۳/۰۲/۱۴
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت:

توان تولید بیش از ۵۰۰ هزار سازه فلزی ویژه ساخت مسکن

مجموعه سازندگان اسکلت فلزی در کشور با بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی می‌توانند در طول یک سال برای بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، اسکلت فلزی بهینه تولید کنند.
توان تولید بیش از ۵۰۰ هزار سازه فلزی ویژه ساخت مسکن

به گزارش اخبار ساخته ها؛ امین بیدی درباره اینکه سازه بتنی برای ساخت و ساز بهتر است یا سازه فلزی، گفت: ساختمان ایمن حاصل محاسبات و اجرای درست است و تفاوتی در اجرای درست اسکلت فلزی و بتنی نداریم اگر هر دو درست اجرا شوند.

وی افزود: معتقدیم برای حل بحران مسکن، هیچ راهی به جز صنعتی سازی نیست؛ امروز هشتمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان هستیم و در طول سه سال آینده با تولید ۵۵ میلیون تن در سال به رتبه پنجم خواهیم رسید از این رو به لحاظ قابلیت‌هایی که در کشور وجود دارد کارخانجات انبوهی می‌توانند اسکلت ساختمانی را در کارخانه تولید کنند.
 
بیدی ادامه داد: مشکلی که در مقایسه میان سازه فلزی و بتنی داریم این است که اسکلت‌های فلزی به دلیل کم دقتی، ۲۰ تا ۳۰ درصد سنگین‌تر از سازه بتنی محاسبه و قیمت تمام شده آن قدری گران قیمت می‌شود که می‌توان این معضل را اقتصادی کرد.
عضو هیئت مدیره انبوه سازان استان تهران گفت: به طور نمونه اسکلتی ۱۵۰۰ متری یعنی ۵ طبقه ۳۰۰ متری را دو روز محاسبه کردیم و در مدت ۳ روز ساخت آن به ازای ۴۹ کیلوگرم آهن در هر مترمربع انجام دادیم و دو روز هم نصب کردیم. این امر بدان معناست که ۴۵ درصد در مصرف آهن صرفه جویی کرده ایم و این ساختمان قطعا اقتصادی و ایمن در برابر زلزله‌هایی به میزان ۸ ریشتر است.
 
وی افزود: اسکلت‌های بتنی هم اگر درست اجرا شود خواص اسکلت‌های فلزی را خواهد داشت که عموما از قطعات پیش ساخته است.
 
بیدی ادامه داد: زلزله اخیری که در ترکیه اتفاق افتاد به جز اسکلت فلزی در شهر چیزی باقی نماند که دولت ترکیه استفاده از اسکلت فلزی را اجباری کرد؛ می‌توان نتیجه گرفت صنعتی سازی، اجرا و محاسبه دقیق عمدتا در کارخانه‌ها به شکل بهتری اجرا می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: حدود ۴۰ درصد از ساخت و ساز‌ها با اسکلت فلزی و ۶۰ درصد از بتن در ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ ساختمان‌های بلند به دلیل حضور مهندسان مشاور و نیرو‌های متخصص عموما به سمت اسلکت فلزی پیش می‌روند و ساختمان‌های زیر ۸ طبقه عموما بتنی ساخته می‌شوند که متاسفانه اکثر مجوز‌ها در سطح شهرستان‌ها و تهران، استفاده از سازه‌های بتنی است یعنی اگر بتن ریزی بد اجرا شود، بیشتر ساختمان‌ها بد ساخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید