۱۴۰۳/۰۲/۱۰

تخلیه هشت واحد مسکونی و تجاری در حصارک

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به وضعیت ساختمان های خیابان بوعلی گفت: شش واحد مسکونی، دو واحد تجاری و دو انبار تجاری تخلیه شده است.
تخلیه هشت واحد مسکونی و تجاری در حصارک

به گزارش اخبار ساخته ها؛ منوچهر غفاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به تشکیل کارگروه شناسایی و بازسازی ساختمان های پرخطر در البرز اظهار کرد: این کارگروه به دستور استاندار البرز و در مرحله اول با محوریت بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن و پرخطر شهرستان کرج تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اولین نشست این کارگروه به بررسی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در معرض خطر حد فاصل خیابان های بوعلی و باستانی در محله حصارک کرج که به نوعی در وضعیت قرمز قرار دارند، اختصاص داشت.

این مسئول توضیح داد: در مجموع تعداد ساختمان های ناپایدار و ناایمن در سطح استان زیاد است و این کارگروه وظیفه شناسایی و بسترسازی برای ایمن سازی آنها را به عهده دارد.

غفاری ابراز کرد: به کمک این کارگروه روند ایمن سازی ساختمان هایی که قابل صدور پروانه دارند و مالکان هم در این زمینه همکاری لازم را دارند، تسهیل می شود.

وی اظهار کرد: صدور رایگان پروانه ساختمانی و ارائه تسهیلات بانکی کم بهره بخشی از اقداماتی است که در زمینه ایمن سازی ساختمان های ناپایدار می تواند صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان های خیابان بوعلی گفت: شش واحد مسکونی، دو واحد تجاری و دو انبار تجاری تخلیه شده است.

وی افزود: سه واحد تجاری و سه واحد مسکونی هنوز تخلیه نکرده اند و پیگیر آن هستیم که صاحبان آنها هر چه سریعتر در این خصوص اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در کارگروه مذکور، اولویت با شناسایی و ایمن سازی ساختمان های ناایمن مسکونی است چون این واحدها در حقیقت تمام دارایی ساکنانشان هستند.

وی گفت: صاحبان واحدهای تجاری ناپایدار می توانند پس از تخلیه به راحتی فضای دیگری را در اختیار بگیرند ولی کسانی که در ساختمان هایی ناایمن زندگی می کنند و رغبتی برای تخلیه نشان نمی دهند به این دلیل است که امکان پرداخت هزینه خرید یا اجاره واحد دیگری را ندارند و اگر خانه خود را تخلیه کنند سرپناه خود را از دست می دهند به همین دلیل این کارگروه بیشتر بر تغییر وضعیت واحدهای مسکونی ناایمن متمرکز است.

انتهای پیام/

منبع خبر: اخبار ساختمان

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید