۱۴۰۳/۰۲/۱۰

تحویل مَسکن‌های طرح نهضت ملی از پایان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، گفت: تحویل منازل طرح نهضت ملی مسکن از پایان امسال آغاز خواهد شد.
تحویل مَسکن‌های طرح نهضت ملی از پایان امسال

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علیرضا قاری قرآن، شامگاه(سه‌شنبه، ۲ خرداد) در نشست شورای مسکن شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: از میان ۱۴۴ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، عملیات اجرایی برای ۴۶ هزار واحد آغاز شده است.

وی افزود: قراردادِ احداث مسکن برای ۲۶ هزار مورد آن منعقد که ۲۰ هزار واحد آن پروانه ساختمانی گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال فرآیند تحویل خانه‌ها آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تحقق مسکن‌سازی با اراده و همت همگانی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رقم خورده است، تصریح کرد: اختصاص زمین برای این پروژه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار بود و در تعدادی از شهرها با توافق خرید از مالکان شخصی و یا استفاده از زمین‌های مازاد دولتی این کار رقم خورد.

وی ادامه داد: زمین‌های مازاد و همچنین الحاق زمین به شهرها فرصتی شد تا طرح نهضت ملی سریع‌تر اجرایی و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان انتقال شبکه و اجرای‌ آن در مناطق مورد پیش‌بینی انجام خواهد شد.

به گفته قاری قرآن نیاز به تعامل هر چه بیشتر شرکت‌های خدمات رسان مثل آب، برق و گاز برای تأمین انرژی بوده تا اینکه با احداث کامل ساختمان‌ها با مشکل روبرو نشویم.

وی نقش شهرداری‌ها را در صدور پروانه‌های ساختمانی و تسهیل فرآیند اداری مهم خواند و یادآور شد: بدون همکاری مسئولان شهری سرعت کار امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به طرح حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند، گفت: تأمین زمین برای این دسته از خانواده‌ها در شهرهای دارای سکونت در حال انجام است تا به آنان واگذار شود.

قاری قرآن درباره هزینه‌های تمام شده مسکن نیز گفت: برخی از خانه‌ها به‌صورت ویلایی و انفرادی بوده که توسط متقاضیان احداث و برخی به‌صورت تجمیعی بوده که هزینه‌های آن بر اساس قیمت تمام شده هزینه هر متر ساخت مشخص و متناسب با ویلایی دو یا سه متقاضی و یا چند طبقه احصا و اعلام می‌شود.

همچنین فرماندار تیران و کرون با بین اینکه کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث مسکن طرح نهضت ملی در تیران و کرون رقم خورده است، اظهار کرد: در شهرهای این شهرستان با عزم جدی در الحاق زمین و یا استفاده از زمین‌های مازاد، طرح احداث مسکن رقم خورد.

علی محمدی کیا افزود: جلسات هفتگی برای تسهیل امور و رفع موانع احتمالی این پروژه در روند کار مؤثر و شاهد پیشرفت عملیات اجرایی آن هستیم.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها شرایط را برای احداث مسکن تسهیل کرده‌اند و شاهد اختصاص سریع پروانه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید