۱۴۰۳/۰۶/۱۸

تحلیل بنیادی فولاد

در آخرین صورت مالی منتشرشده ازسوی فولاد مبارکه روی سامانه کدال،نشان از کاهش تناژ تولید،فروش ودرآمد این غول فولادی نسبت به کارنامه اردیبهشت ماه دارد.
تحلیل بنیادی فولاد

به گزارش اخبارساخته ها؛ سهام فولاد مبارکه اصفهان با ارزش بیش از 570 هزار و 780 میلیارد تومان در بازار اول (تابلو اصلی) بورس قابل معامله است. این شرکت در گروه فلزات اساسی قرار گرفته است.

روند نزولی تناژ تولید فولاد در بهار 1403

 شرکت فولاد مبارکه، سال 1403 را به گونه‌ای شروع کرد که تناژ تولید شرکت در سقف سال گذشته قرار گرفت. سقف تولید فولاد در سال 1402، در مهرماه اتفاق افتاده بود؛ جایی که جمع تولید این شرکت، به 834 هزار تن رسید. این در حالی است که میانگین تناژ تولید فولاد در ماه‌های بعد و تا پایان سال 1402، رقم 672 هزار تن را نشان می‌دهد.

فولادمبارکه

در چنین شرایطی با شروع سال 1403، تناژ تولید فولاد به یکباره در ارتفاع 829 هزار تنی قرار گرفت. با این وجود طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد، سهامداران فولاد شاهد روندی کاهشی بوده‌اند.

گزارش تولید و فروش فولاد مبارکه، نشان می‌دهد تناژ تولید این شرکت در خردادماه امسال در ارتفاع 771 هزار تنی قرار گرفته است؛ یعنی 2.65 درصد کمتر از اردیبهشت 1403. با این وجود مقایسه تناژ تولید شرکت، با بازه مشابه در سال 1402، نشان از رشد 8.13 درصدی می‌دهد. 

 افت محسوس تناژ فروش فولاد 

شرایط فولاد مبارکه در بخش فروش اما کمی متفاوت نسبت به بخش تولیدی این شرکت دنبال می‌شود. تناژ فروش این شرکت در خردادماه 1403، در حالی در ارتفاع 782 هزار تنی قرار گرفته است که در بازه مشابه سال گذشته، یعنی خردادماه 1402، فولاد در مجموع موفق به ثبت 830 هزار تن در بخش فروش خود شده بود. این ارقام به معنی افت 6 درصدی میزان فروش است.

ف.لاد مبارکه

همچنین با انتشار گزارش عملکرد فولاد در خردادماه، میزان فروش شرکت در ماه اردیبهشت که رقم 809 هزار تنی را نشان می‌دهد، به‌عنوان سقف فروش بهار 1403 ثبت شد؛ چرا که فولاد در ماه سوم سال، افت 3.34 درصدی فروش را نسبت به اردیبهشت‌ماه، ثبت کرده است. 

رشد درآمد ناخالص؛ امتیاز مثبت کارنامه فولاد در خرداد 1403

 پرونده درآمد ناخالص فولاد در اولین فصل سال اما، بر خلاف تناژ تولید و فروش، توانست رضایت سهامداران را جلب کند. نگاهی به نمودار درآمد فولاد مبارکه اصفهان در بعد ماهانه، نشان می‌دهد که در اردبیهشت سال جاری، درآمد فولاد در ارتفاع 26 هزار و 331 میلیارد تومانی قرار گرفته است. این رقم بالاترین میزان درآمد شرکت در بازه 13 ماه گذشته است.

فولاد مبارکه

از سوی مقابل، با وجود افت 2.35 درصدی درآمد شرکت در خردادماه سال جاری نسبت به دومین ماه سال، بازهم ارتفاع درآمدی ثبت شده در خردادماه، بالاتر از میانگین درآمد شرکت در سال 1402 قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبعخبر: تجارت نیوز

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید