۱۴۰۳/۰۲/۳۰

تامین زمین در هرمزگان ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان از تامین زمین برای نهضت ملی به میزان۲هزار و۹۰۰ هکتار خبر داد و گفت:این میزان زمین حدود ۳۰ درصد بیش از سهمیه تعیین شده است.
تامین زمین در هرمزگان ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه

به گزارش اخبار ساخته ها؛ عباس کمالی مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان، درباره روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان در حوزه تامین زمین و تکمیل واحدها گفت: زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن استان هرمزگان ۳۰ درصد بیش از سهمیه استان برای ۴ سال، تامین و واگذاری اراضی نیز آغاز شده که معادل ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان کل سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ سال را ۶۵ هزار واحد دانست و افزود: حدود ۵۰ هزار واحد از این تعداد شهری و ۱۵ هزار واحد نیز روستایی است و  عملیات اجرایی همه واحدها در سراسر استان آغاز شده است.

کمالی تعداد متقاضیان ثبت نام کننده را بیش از ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۰ هزار نفر واحد شرایط بودند.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان درباره نوسازی واحدهای بافت فرسوده در این استان اظهار کرد: بندرعباس دارای ۱۱ نقطه شهری بافت فرسوده است که ۴۳ درصد آن را فرا گرفته است.

وی افزود: بسته‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت فرسوده پیگیری شده و تعداد واحدهای قابل افتتاح در این بخش تا پایان سال به ۴ هزار واحد خواهد رسید.

کمالی با بیان اینکه مشارکت چند بخشی بین ارگان‌های مختلف در حوزه نوسازی بافت فرسوده حال انجام است، گفت: سهمیه قیر در این زمینه به شهرداری‌ها تعلق گرفته و آسفالت معابر نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: وزارت راه و شهرسازی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید