۱۴۰۳/۰۲/۱۰

تامین زمین۲۰۰ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا کنون زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار مسکونی در قالب پروژه‌های صنعت‌شهر تامین شده است.
تامین زمین۲۰۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن،  تفاهم با صنایع بزرگ و شرکت‌های صنعتی برای تامین زمین و ساخت مسکن کارکنان آن‌ها را یکی از روش‌های سودمند در تامین اراضی نهضت ملی مسکن دانست و گفت: تا کنون زمین با ظرفیت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت شهرها تامین شده است و ۵۰ هزارواحد دیگر نیز در شرف امضای تفاهم قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای این طرح گفت: در طرح صنعت‌شهرها، مدیریت ساخت بر عهده صنایع قرار می‌گیرد و به این ترتیب صنایع به دولت در ساخت و تامین مسکن کمک می‌کنند.

مالکی مزیت دیگر را استفاده از تسهیلات صنایع برای مسکن کارکنان در طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: شرکت‌ها و صنایع در تهیه طرح مشارکت می‌کنند و با توجه به ذائقه کارکنان و توان تخصصی خود از مرحله تهیه تا ساخت را بر عهده می‌کند.

ساخت واحدهای ویلایی برای کارگران در یزد

وی با بیان اینکه تفاهم برای تامین ۵۰ هزار واحد دیگر با صنایع به زودی امضا می‌شود، افزود: اخیرا در یزد ساخت واحدهای ویلایی برای کارگران صنایع آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با توجه به اینکه سهم تامین زمین برای کل پروژه مسکن مهر در سازمان ملی زمین و مسکن ۵۰۰ هزار واحد بود، تامین زمین برای ۱۰۰ هزار واحد تنها در یک بخش یا صنف تا کنون عدد خوبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص استفاده از اراضی بانک‌های دولتی برای تامین زمین در نهضت ملی مسکن گفت: اموال بانک‌ها شامل دو بخش می‌شود که دسته اول، سرمایه خود بانک بوده و متعلق به دولت است که اگر در این حوزه زمینی و ملکی شناسایی شود، برای در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مالکی افزود:‌ دسته دوم اراضی خریداری شده از منابع و سپرده‌های مردم است که مشمول قانون اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی نمی‌شود. بنابراین اینکه اموال و اراضی از چه محلی خریداری شده مهم است.

وی گفت: هنوز اقدامی در خصوص شناسایی اراضی متعلق به دولت در بانک‌ها انجام نشده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: وزارت راه و شهرسازی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید