۱۴۰۳/۰۶/۱۸

بیش از ۳ هزار مسکن ملی البرز در حال احداث است

مدیرکل راه وشهرسازی البرز با اشاره به تأیید شرایط ۹۰ هزار نفر برای مسکن ملی گفت: درحال حاضر در فاز 1 این طرح بیش از 3 هزار و ۷۸ واحد در حال احداث است.
بیش از ۳ هزار مسکن ملی البرز در حال احداث است

به گزارش اخبارساخته ها؛ محمدرضا صابری مدیرکل راه وشهرسازی البرز با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۶ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۹۰ هزار نفر سه شرط لحاظ شده برای ثبت نام نهایی از جمله سبز بودن فرم جیم و همچنین نداشتن مسکن را داشتند.

وی ادامه داد: از این ۹۰ هزار متقاضی در حال حاضر ۴۴ هزار متقاضی حائز شرایط فعال داریم که مشغول بررسی وضعیت آنها هستیم.

وی توضیح داد: اگر این متقاضیان آخرین شرط که سابقه پنج سال سکونت در استان البرز است را دارا باشند، ثبت نام آنها نهایی خواهد شد.

وی ابراز کرد: تا به امروز و در فاز اول ۱۷ هزار و ۶۱۲ متقاضی تایید نهایی شده‌اند و دولت موظف است که برای آنها مسکن تامین کند.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه البرز در بحث تامین زمین مورد نیاز در طرح ملی مسکن مشکلی ندارد و جزء چهار استان اول کشور در این حوزه است.

صابری تصریح کرد: تا کنون ۲۲۰۰ هکتار زمین در راستای اجرای طرح ملی مسکن در البرز تامین شده که هزار و ۶۰ هکتار اراضی الحاقی در اشتهارد و ۵۰۰ هکتار در نظرآباد بخشی از آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز توضیح داد: در طول هشت سال دولت نهم و دهم در کل کشور در مجموع هشت هزار هکتار اراضی برای مسکن مهر الحاق شد ولی در نهضت ملی مسکن صرفا در استان البرز ۲۲۰۰ هکتار زمین الحاق و تامین شده است.

وی تصریح کرد: این زمین‌ها با کاربری‌های مختلفی از جمله تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی و در مجموع هر آنچه مورد نیاز یک جامعه شهری است تعریف شده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر در فاز اول این طرح بیش از سه هزار و ۷۸ واحد در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آنها از ۱۰ درصد شروع و گاها به  ۷۰ درصد هم رسیده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید