۱۴۰۳/۰۵/۰۶

بیشترین افزایش قیمت املاک ۲۰۲۳ جهان در امارات

امارات بیشترین افزایش قیمت املاک سال ۲۰۲۳ را در جهان ثبت کرد.
بیشترین افزایش قیمت املاک ۲۰۲۳ جهان در امارات

به گزارش اخبار ساخته ها به‌گفته‌ی صندوق بین‌المللی پول IMF قیمت املاک در امارات بیشترین افزایش را در سال ۲۰۲۳ در میان تمام کشورها ثبت کرد. این نهاد همچنین گفت که امارات میان ۱۰ کشوری است که قیمت املاک در آن ها بیشترین افزایش را از زمان شروع پاندمی کرونا داشته است.

صندوق بین‌المللی پول گزارش کرد که قیمت املاک در امارات در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۰.۴ درصد افزایش داشته است. افزایش قیمت املاک نسبت به پیش از پاندمی کرونا در امارات ۱۴.۱۵ درصد بوده است و از این حیث امارات در رتبه‌ی ششم میان کشورهای جهان قرار دارد.

کارشناسان می‌گویند که قیمت‌ها در دو سال گذشته به دلیل ورود کارکنان خارجی به این کشور و تقاضای بالا از سوی ثروتمندان، افزایش دو رقمی داشته و به ارقام بی‌سابقه‌ای رسیده است.

همچنین عرضه‌ی بازار املاک مسکونی در سال گذشته در مقابل رشد جمعیت با مشکل مواجه شد. تنها ۵۰ هزار واحد جدید به بازار املاک مسکونی امارات اضافه شد در حالی که این کشور فقط در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۰۰ هزار نفر افزایش جمعیت داشت. این باعث کمبود عرضه در واحد‌های مسکونی لوکس و فوق‌لوکس در مناطق درجه‌یک شده و قیمت این ویلاها و پنت‌هاوس‌ها را به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

در نوامبر ۲۰۲۳ قیمت متراژی املاک در دبی به رقم بی‌سابقه‌ی ۱۲۷۱ درهم به ازای هر فوت مربع رسید و از رکورد پیشین در سپتامبر ۲۰۱۴ عبور کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید