۱۴۰۳/۰۷/۲۷

برنامه سوئیس برای نصب صفحات خورشیدی در فضای خالی ریل‌ قطار

اداره فدرال حمل و نقل سوئیس، به تازگی مجوز استقرار نخستین نیروگاه خورشیدی متحرک در این کشور را روی خطوط راه آهن شهر نوشاتل صادر کرده است.
برنامه سوئیس برای نصب صفحات خورشیدی در فضای خالی ریل‌ قطار

به گزارش اخبارساخته ها؛ اداره فدرال حمل‌ونقل سوئیس، به‌تازگی مجوز استقرار نخستین نیروگاه خورشیدی متحرک در این کشور را روی خطوط راه‌آهن شهر نوشاتل صادر کرده است. طبق این مجوز، شرکت حمل‌ونقل عمومی شهر نوشاتل قرار است یک سامانه خورشیدی ۱۸ کیلوواتی را در امتداد یک بخش ۱۰۰ متری از راه‌آهن ۲۲۱ به صورت آزمایشی نصب کند.

این سامانه دارای ۴۸ صفحه خورشیدی با مجموع ظرفیت خروجی ۳۵۰ وات است که قرار است در فضای بلااستفاده از ریل‌ها و بدون ایجاد اختلال در تردد قطارها یا تداخل در کار تعمیر و نگهداری و بازرسی در ریل، نصب شود و به افزایش تولید انرژی خورشیدی کمک کند.

لازم به ذکر است که صفحات خورشیدی را می‌توان به صورت دستی یا مکانیکی و با استفاده از ماشین‌آلات مخصوص که قادر به نصب روزانه هزار مترمربع از صفحات خورشیدی هستند، نصب کرد.

این سامانه همچنین قرار است به‌گونه‌ای نصب شود که از قابلیت جابجایی برخوردار باشد و فعالیت‌های لازم برای تعمیر و نگهداری را تسهیل کند.

گفتنی‌ست یک شرکت سوئیسی متخصص در حوزه طرح‌های راه‌آهن در مقیاس بزرگ، تحلیل‌های فنی و ایمنی را انجام داده است تا از تطبیق کامل سامانه با استاندارد‌های ایمنی اداره حمل‌ونقل فدرال اطمینان حاصل گردد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید