۱۴۰۳/۰۵/۰۶

برنامه سازگاری با کم‌آبی بسیار جدی است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: سازگاری با کم‌آبی پروژه نیست که تمام شود، بلکه یک فرایند طولانی دارد.
برنامه سازگاری با کم‌آبی بسیار جدی است

به گزارش اخبار ساخته ها از شرکت مدیریت منابع آب ایران، «محمد جوان‌بخت» در نود و هشتمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه سازگاری با کم‌آبی با اشاره به کم‌رنگ‌شدن برگزاری جلسه‌های استانی کارگروه سازگاری با کم‌آبی افزود: شاید برگزار نشدن مرتب جلسه‌های کارگروه این شائبه را ایجاد کرده که این طرح برای وزرا در اولویت نیست، اما برنامه‌های کارگروه‌های استانی مصوب است و هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر عدم ادامه جلسه‌های کارگروه سازگاری با کم‌آبی وجود ندارد.

وی ادامه‌داد: نزدیک به یک سال نخست آغاز فعالیت‌های این کارگروه حتی با وجود کرونا جلسه‌ها تعطیل نشد و به‌صورت برخط ادامه یافت و فقط پایش پیشرفت برنامه‌ها انجام نشد.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: در این دوران حتی یک مصوبه بسیار مهم درباره نَکاشت برنج در استان خوزستان داشتیم که وزیر نیرو خود آن را به امضای سایر وزرا رساند. بنابراین هیچ اظهار نظر و ابلاغی درباره اینکه این کارگروه به پایان رسیده یا ماموریت آن تمام شده و در اولویت نیست، صادر نشده است.

جوان‌بخت اضافه‌کرد: شاید یکی از مسائلی که این شائبه را پر رنگ کرده، گزارش ارزیابی عملکرد استان‌ها به‌صورت خوداظهاری بوده است در دو سه جلسه گذشته تأکید کردم که این مغایرت آمارها با واقعیت ملموس باید ما را نسبت به آنچه اتفاق می‌افتد حساس کند.

معاون وزیر نیرو بیان‌داشت: به همین دلیل به نظر می‌رسد پایش عملکرد استان‌ها باید از صورت خود اظهاری به‌صورت مستقل تبدیل شود تا به‌درستی در مورد فعالیت استان‌ها قضاوت شود.

جوان‌بخت ادامه‌داد: لازم است که وزیر نیرو با کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با حضور وزرا یا نمایندگانشان جلسه‌ای برگزار کنند و سیاست‌گذاری ادامه جلسات توسط وزیر نیرو مورد تأکید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: همچنین ساختار دبیرخانه این کارگروه باید شرایط استاندارد پیدا کند و سایت اطلاع‌رسانی آن نیز سریع‌تر راه‌اندازی شود. درباره اعتبارات مورد نیاز نیز در جلسه‌های جدی کمیته تخصصی بحث خواهد شد.

جوان‌بخت با تاکید بر اینکه باید به سمت اقدام‌های اثرگذار حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: تغییر ساختار آب کشور به ساختار حوضه‌ای ظرفیت خوبی را در مدیریت منابع آب ایجاد کرده است که حوضه‌های آبریز نیز می‌توانند در تحقق اهداف کارگروه سازگاری با کم‌آبی کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید