۱۴۰۳/۰۲/۰۸

بررسی و تصویب سه طرح جامع شهرسازی

معاون معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: سه طرح جامع شهرسازی و معماری در ششمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مورد تصویب و بررسی قرار گرفت.
بررسی و تصویب سه طرح جامع شهرسازی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ شورای عالی شهرسازی و معماری با افزایش وسعت شهر باقرشهر برای تامین زیرساخت‌های و فضاهای شهری موافقت کرد و مقرر شد تا زمین‌هایی که به طرح جامع شهر الحاق می شود ، به تامین زیرساخت‌ها، فضاهای خدماتی و سکونت شهروندان اختصاص یابد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: تصویب طرح جامع باقرشهر می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل آنها اعم از فضای سبز، فضاهای فرهنگی و دیگر موارد با پیگیری شهرداری و شورای شهر در بازه زمانی معینی کمک کند.
 
دانشجو افزود:در تصویب این طرح نگرانی‌هایی در خصوص تامین آب، قرار گیری در کنار شهر تهران و احتمال تبدیل شدن آن به مراکز تجاری بزرگ با ایجاد ترافیک سنگین به شهر مطرح شد که مقرر شد تمامی این موارد پایش شود.

در نشست شورای عالی شهرسازی و معماری همچنین طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران در منطقه شهریار هم مصوب شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: این طرح در اجرای قانون جهش تولید مسکن به تصویب رسید و مقرر شده تا با سقف جمعیتی ۳۰ هزار نفر هم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن باشد و هم سرریز جمعیتی تهران در این شهر پاسخ داده شود.
 
دانشجو افزود: مکان پیشنهادی شهرک اعتمادیه در شهریار با مساحت ۳۴۲ هکتار و سقف جمعیت پذیری ۳۰ هزار نفر در افق جمعیتی ۱۴۱۵ احداث خواهد شد. نظام تراکمی این شهرک نیز ۴ طبقه تعیین شده است. تلاش کردیم با تغییر الگوی ساخت به ۴ طبقه، سطح را برای تامین زیرساخت ها اعم از فضای سبز، فضاهای فرهنگی و سایر موارد آزاد کنیم.
 
به گفته وی، در تصویب این شهرک تاکید شده تا شبکه فاضلاب و سایر تاسیسات از جمله لوله کشی آب، و برق قبل از عملیات عمرانی ساخت واحدهای مسکونی در این شهرک تامین و احداث شود.

سومین موضوعی  که در ششمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت ، الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به محدوده شهر نیشابور بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شد تا طرح الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی پیشنهادی به شهر نیشابور یکبار دیگر به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگردانده شود تا مواردی که نگرانی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو ومحیط زیست و سایر دستگاه هاست به دقت کارشناسی شود و بعد از رفع موارد ابهامی ، به جلسه بعدی شورای عالی برای اخذ تصمیم نهایی ارجاع شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید