۱۴۰۳/۰۲/۰۴

باشگاه تماشاگران تماشاخانه ایران‌شهر راه‌اندازی شد

باشگاه تماشاگران تماشاخانه‌ی ایران‌شهر با هدف ایجاد تسهیلات ویژه برای مخاطبان تئاتر راه‌اندازی شد.
باشگاه تماشاگران تماشاخانه ایران‌شهر راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری اخبار ساخته ها؛ تماشاگران فرهیخته‌ی تئاتر جهت بهره‌مندی از تسهیلات تماشاخانه‌ی ایران‌شهر برای نمایش‌های این مجموعه، اطلاع از اخبار اجراها و رویدادها و ارائه‌ی انتقادات و پیشنهادات خود در تعاملی دوسویه با مجموعه‌ی ایران‌شهر می‌توانند به وبسایت تماشاخانه به آدرس http://www.tamashakhaneh.ir مراجعه و فرم مربوط به عضویت در باشگاه تماشاگران را تکمیل نمایند.

گفتنی است علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ی ۸۸۳۱۱۶۰۰ تماس بگیرند.

طرح تماشاخانه «ایرانشهر» در سال ۱۳۸۱ زیر نظر شهرداری تهران تصویب شد ولی ساخت آن به‌طور جدی از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در تیر ۱۳۸۸ به‌طور رسمی افتتاح شد.

آنچه امروز در دو سوی خیابان ایرانشهر به نام محله ایرانشهر نامیده می‌شود، طبق مستندات تاریخی بانام «فیشر آباد» از آن یاد می‌شود. فیشر آباد، باغی آن‌طرف خندق «شمال میدان فردوسی» بالای خیابان علاءالدوله متعلق به دیپلماتی به نام مسیو فیشر بوده است. باغ فیشر در دوران جنگ جهانی دوم به انبار تسلیحات متفقین تبدیل‌شده بود که پس از خروج متفقین از ایران، این محوطه در اختیار نیرو‌های نظامی کشور قرار گرفت. این حضور تا سال ۱۳۷۵ ادامه داشت.

در این سال، شهرداری تهران این مکان را به نام «باغ هنرمندان» نام‌گذاری کرد و در سال ۱۳۷۷ با بازسازی ساختمان مهمانخانه، آن را به یک مرکز فرهنگی هنری با نام «خانه هنرمندان ایران» تغییر داد و در تیرماه ۱۳۸۸ تماشاخانه «ایرانشهر» را به‌عنوان یکی از قطب‌های تئاتر به همت شهردار وقت افتتاح کرد.

 این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، در فضایی ۶۰۰ متر مربعی محوطه‌سازی شده است. پشت خانه هنرمندان ایران در پارک هنرمندان قرار دارد و شامل ۲ سالن استاد ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان می‌باشد

تماشاخانه ایرانشهر در محله ایرانشهر تهران و در خیابان مفتح جنوبی، خیابان اردلان، خیابان ترابی واقع شده است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند داروخانه شبانه‌روزی ۱۳ آبان و مرکز واکسیناسیون بوستان هنرمندان ایرانشهر و بیمارستان پانزده خرداد و داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر و بیمارستان امام سجاد ناجا قرار گرفته است.

نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه مترو طالقانی و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس هلال احمر است که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

انتهای پیام/

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید