۱۴۰۳/۰۲/۱۰

اپیلان ماسک: تورم نوش دارو ندارد

کلان سرمایه‌دار مالک توییتر گفت که تورم آمریکا نوشدارو ندارد و تنها علاج آن افزایش بهره‌وری و تولید است.
اپیلان ماسک: تورم نوش دارو ندارد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ تارنمای شبکه تلویزیونی فاکس نیوز امروز بخشی دیگر از مصاحبه با ایلان ماسک میلیاردر و کارآفرین مشهور را منتشر کرد.

ماسک هشدار داد مادامی که بهره وری افزایش نیابد، فشارهای تورمی ای که ظرف سال گذشته میلادی بر اقتصاد آمریکا وارد آمده، ادامه خواهد یافت.

به گفته بنیانگذار شرکت خودروساز تسلا، بحرانی که صنعت بانکداری آمریکا با آن روبرو است و دشواری هایی که دست به گریبان املاک تجاری و مسکونی شده از نشانه های تلاش های بانک مرکزی آمریکا برای کاهش تورم از طریق بالا بردن نرخ بهره است.

وی اشاره کرد که اگر پایه پولی افزایش یابد، «تورم خواهی نخواهی به وجود می آید».

ماسک گفت: نوشدارویی برای رهایی از تورم وجود ندارد مگر آنکه بهره وری، میزان تولید کالا و بازده خدمات افزایش یابد.

به نوشته فاکس نیوز، در پی همه گیری کووید و پول پاشی واشنگتن، هزینه های دولت فدرال افزایش یافت و گرانی کمرشکن در کنار رکوردشکنی کسری بودجه، تورم آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به بالاترین سطح در ۴۰ سال منتهی به آن رساند. این وضعیت بحرانی موجب شد که بانک مرکزی نرخ بهره را برای کنترل تورم افزایش دهد.

با این حال، تورم هنوز بیش از حد متعارف است و تورم نقطه به نقطه در ماه مارس ۵ درصد بود که بیش از ۲ برابر پیش بینی ۲ درصدی بانک مرکزی آمریکاست.

ماسک با اشاره به مشوق ها و کمک های مالی دوران همه گیری گفت که این کمک ها به افزایش پایه پولی منجر شد. وی گفت: دولت فدرال هر چه بیشتر پول چاپ کند ناچار است که سقف بدهی را افزایش دهد و این ممکن است به بحران سقف بدهی در اواخر سال ۲۰۲۳ بیانجامد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید