۱۴۰۳/۰۷/۲۷

اوراق مرابحه سهام، ابزار جدید تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

کارشناس بازار سرمایه گفت: مجوز اوراق مرابحه سهام برای اولین بار در سال جدید از سازمان بورس اوراق بهادار گرفته شده است.
اوراق مرابحه سهام، ابزار جدید تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ خاکپور با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از این ابزار جدید می‌توانند تامین مالی و اقدام به خرید سهام شرکت‌های بورسی و غیر بورسی کنند، افزود: این ابزار مالی اکنون در بازار سرمایه در حال اجرایی است و به علت الزامات کمتر قانونی، شرکت‌ها زمانی کمتری برای تامین مالی و خرید سهام از بازار صرف می‌کنند.
این کارشناس بازار سرمایه، تصریح کرد: شرکت‌ها زمانی که بازار رونق و بازدهی دارد می‌توانند با استفاده از ابزار تامین مالی از بازار کسب سود کنند.


خاکپور ادامه داد: حتی زمانی که بازار در زیان است از این ابزار می‌توان از بازار سرمایه حمایت و اقدام به خرید سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی کرد.
این کارشناس بازار سرمایه همچنین گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند علاوه بر سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی سهام شرکت‌های خارج از بورس و فرابورس و حتی سهام شرکت‌های سهامی خاص را بخرند. این ابزار در آینده از ابزار‌های پرکاربرد تامین مالی بازار سرمایه خواهد بود.


وی ادامه داد: مجوز‌های عرضه اوراق مرابحه سهام از سازمان بورس گرفته شده و قراراست ۱۳ اردیبهشت عرضه و پذیره نویسی این اوراق انجام شود.
خاکپور افزود: در این عرضه ۳۰۰ میلیارد تومان از اوراق مرابحه سهام پذیره نویسی می‌شود، مدت اوراق ۴ ساله، با نرخ ۲۱ درصد و پرداخت هر سه ماه یکبار صورت می‌گیرد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت، این پذیره نویسی از سوی بورس اوراق بهادار تهران با هدف خرید سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی بوده و شرکت دماوند مشاور عرضه و بازار گردان این اوراق بهادار است.

وی افزود: افراد حقیقی هم اگر تمایل داشته باشند می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها یا معاملات برخط خود اقدام به خرید این اوراق و سرمایه گذاری در این زمینه کنند و هر زمان که بخواهند می‌توانند این اوراق را بفروشند و امکان نقدشوندگی دارد.

خاکپور همچنین گفت: اوراق مرابحه سهام از مالیات معاف است و پرداخت سود آن به صورت ثابت و تضمین شده است و از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب افراد واریز می‌شود.

 منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید