۱۴۰۳/۰۲/۰۶

انواع کفپوش بالکن و ویژگی‌های آن

ضروری است که برای بالکن کفپوش را با دقت انتخاب کنید تا یک تغییر مناسب و بدون اختلاف زیاد، بین فضای داخلی و خارجی ایجاد شود.
انواع کفپوش بالکن و ویژگی‌های آن

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ همچنین، کفپوش نه تنها باید بتواند در برابر انواع آب و هوا از جمله باران، برف، تگرگ و اشعه ماوراء بنفش مقاومت کند، بلکه به جذابیت زیبایی بالکن نیز بیافزاید، دارای پایداری خوب، ضد لغزش، ضد آب و ایمن باشد، همچنین باید به راحتی تمیز شود.

گزینه‌های زیادی برای کفپوش در دسترس است، اما انتخاب بهترین گزینه برای بالکن یک تصمیم مهم است. ما در این مقاله چندین ایده جالب برای کفپوش بالکن را پیشنهاد می‌دهیم، بررسی کنید، الهام بگیرید و بالکنی جذاب را ایجاد کنید.

نکات مهم در انتخاب کفپوش بالکن

در نظر گرفتن بودجه

شما باید دقیقاً بدانید چه میزان پول در دسترس دارید تا بتوانید بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. داشتن یک ایده واضح از بودجه، به شما کمک می‌کند تا انتخاب آسان‌تری برای کفپوش بالکن داشته باشید.

نوع بالکن

شما باید یک نگاه طولانی مدت به کفپوش داشته باشید. باید مشخص کنید که بالکن پوشیده است یا در تمام طول سال در معرض انواع آب و هوا و نور مستقیم خورشید قرار دارد. شما نباید متریالی را بخرید که مخصوص استفاده در فضای باز نیست. آن‌ها نه تنها به سرعت خراب می‌شوند، بلکه ممکن است به بالکن آسیب وارد کنند.

توجه به فصول سال

گرچه بسیاری از متریال‌ها در برابر سرما مقاوم هستند، اما بهتر است به این نکته نیز توجه کنید.

کفپوش چوبی بالکن یک راه حل کلاسیک

بسیاری از صاحبان خانه، چوب را به عنوان مصالح کفپوش در فضای باز انتخاب می‌کنند. به لطف این متریال، می‌توانید به فضای آرامش‌بخشی دست پیدا کنید، به ویژه اگر فضا بزرگ باشد. علاوه بر این، تخته‌های چوبی در روزهای بسیار آفتابی نیز بیش از حد گرم نمی‌شوند. اگر قصد طراحی بالکن را دارید، کفپوش چوبی را با احاطه گیاهان انتخاب کنید و با استراحت در بالکن از ظاهر زیبای کفپوش و بوی گل‌ها و نمای چوبی بالکن لذت ببرید.

 گونه‌های مختلفی از چوب وجود دارد (مانندچوب ترموود) که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بسیار بادوام و مقاوم هستند. اما به‌خاطر داشته باشید که هزینه آن‌ها نسبت به سایر متریال‌ها بیشتر است. اما با توجه به اینکه چنین کفپوشی برای بالکن حداقل چندین فصل دوام می‌آورد، یک سرمایه‌گذاری بسیار اقتصادی محسوب می‌شود.

کفپوش چوبی بالکن مزایای زیادی دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که به مراقبت ویژه نیز نیاز دارد. حداقل سالی یکبار آن را کاملاً تمیز کرده و با استفاده از یک محصول تمیز کننده خاص کیفیت آن را تثبیت کنید. سعی نکنید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، هر چه محصول بهتری خریداری کنید، نتایج بهتری خواهد داشت.

کفپوش چوبی بالکن را می‌توانید به کمک چوب پلاست، ترموود و انواع چوب‌های مصنوعی اجرا کنید. اما در اجرای کفپوش چوبی بالکن بهتر است به یکسری از موارد مانند ابعاد بالکن، طرح، مدل و رنگ کفپوش، ضخامت و نحوه اجرای آن توجه نمایید. مشاهده این ویدئو به شما کمک می‌کند که به راحتی کفپوش چوبی بالکن را متناسب با سلایقتان اجرا نمایید.

کفپوش چوبی بالکن

کفپوش چوبی 

کفپوش کامپوزیتی بالکن یک متریال بسیار بادوام

اگر ظاهر کفپوش چوبی بالکن را دوست دارید، اما نگران دوام آن هستید، می‌توانید در مورد یک جایگزین مناسب تصمیم بگیرید. این عنصر با ترکیب آرد چوب و مواد پلاستیکی پلی وینیل کلرید که محبوب‌ترین گزینه است، ساخته می‌شود. چنین کفپوشی در فضای باز از چوب طبیعی قابل تشخیص نیست و بسیار بادوام‌تر است.

برخلاف تخته‌های چوبی، نیازی به نگهداری ندارند که این امر زمان زیادی را برای شما صرفه‌جویی می‌کند. علاوه‌بر این، رطوبت در این مورد مسئله مهمی نیست. این کفپوش یک انتخاب نسبتاً رایج در بین افرادی است که بچه‌های کوچک دارند، زیرا کودکان نوپا ممکن است مقداری نوشیدنی خود را روی زمین بریزند و تنها چیزی که نیاز دارید یک پارچه مرطوب برای پاک کردن سطح است.

مزیت بسیار مهم دیگری که تخته‌های کامپوزیت دارند، تنوع بسیار زیاد رنگی آن‌ها می‌باشد. اگر از چوب کامپوزیت برای کفپوش بالکن استفاده کنید، در کنار چمن مصنوعی، مبلمان چوبی و نمای کامپوزیت بالکن، عالی به نظر می‌رسد. اگر بالکن بزرگ دارید یک صندلی تابی آویزان را نیز می‌توانید به عنوان ایده در نظر داشته باشید.

کفپوش کامپوزیتی بالکن

کفپوش کامپوزیتی 

کفپوش رزین پلی اورتان بالکن یک متریال ضد آب

لایه‌های ضد آب ساخته شده از رزین پلی اورتان در حال تبدیل شدن به یک راه حل بسیار محبوب به عنوان کفپوش بالکن هستند. جدا از پارامترهای فنی، شکل آن‌ها بسیار جالب به نظر می‌رسد. اگر شما رویای اجرای سبک صنعتی را در بالکن خود دارید، این گزینه عالی است. کفپوش‌های بیرونی از این نوع، نیازی به آماده‌سازی ندارند که مزیت بزرگی است.

این متریال را می‌توانید بر روی یک سطح چوبی قدیمی، کاشی و سرامیک و همچنین بتن استفاده کنید. کفپوش بالکن با لایه رزینی در برابر آب بسیار مقاوم است. اگر بالکن دارای سقف نباشد و این خطر وجود داشته باشد که بارندگی شدید سطح را خیس می‌کند، با استفاده از یک لایه پلی اورتان، نگرانی خاصی وجود ندارد. در برابر درجه حرارت بالا نیز، تغییر رنگ رخ نمی‌دهد.

متأسفانه، چنین راه حلی کاملاً بی‌عیب نیست، قیمت بالای این متریال ممکن است یکی از مشکلات باشد. اگر فکر می‌کنید این گزینه برای شما بسیار گران است، می‌توانید در مورد گزینه ارزان‌تری تصمیم بگیرید. کفپوش اپوکسی به همان اندازه در برابر آب مقاوم است و در واقع یک متریال خوب به نظر می‌رسد، اما ممکن است در نور شدید خورشید رنگ خود را از دست بدهد. اگر این گزینه را انتخاب می‌کنید، توصیه می‌شود رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.

کفپوش رزین پلی اورتان بالکن

کفپوش رزین پلی اورتان 

کفپوش بتنی بالکن یک متریال رایج

پوشش بتن یکی از رایج‌ترین گزینه‌های کفپوش بالکن است. این متریال بسیار محبوب است زیرا سخت و بادوام است و می‌تواند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کند. بتن به راحتی خورد نمی‌شود و بنابراین انتخاب مناسبی برای بالکن است، به ویژه اگر فضایی باشد که رفت و آمد زیادی به آنجا می‌شود. نگهداری و تمیز کردن کفپوش‌های بتنی در مقایسه با سایر مصالح به عنوان کفپوش بسیار آسان است.

 از آنجا که هیچ خط، دوغاب یا الیافی برای به دام انداختن خاک وجود ندارد، بنابراین تمیز کردن آن بدون زحمت انجام می‌شود. از آنجا که ضد آب، ضد لکه و مقاوم در برابر سایش است، نگهداری آن ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک پارچه میکروفیبر است. با این حال، توجه داشته باشید که بتن هر چند سال یکبار نیاز به آب بندی دارد. این گزینه، کفپوش گرانی نیست و البته دوستدار محیط زیست می‌باشد.

کفپوش بتنی بالکن

کفپوش بتنی 

کفپوش آجری بالکن بسیار متنوع

آجر همیشه یک گزینه کلاسیک برای فضاهای بیرونی بوده است. وقتی صحبت از کفپوش آجری می‌شود، شما می‌توانید رنگ‌ها و الگوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. این متریال یکی از مقاوم‌ترین مواد است و به طور طبیعی در برابر لغزش مقاوم است. در حالی که این کفپوش بالکن در آب و هوای گرم بهترین انتخاب است، اما می‌تواند در فصل سرما آب را در خود نگه دارد که در آینده منجر به بروز شوره و کپک در سطح آن می‌شود.

کفپوش آجری بالکن

کفپوش آجری 

کفپوش چمن مصنوعی بالکن

آیا به دنبال یک قسمت سبز کوچک در خانه خود هستید؟ می‌توانید چمن مصنوعی را برای طراحی بالکن کوچک خود در نظر بگیرید، زیرا امکان پرورش چمن طبیعی در آپارتمان وجود ندارد. چمن مصنوعی سبز ظاهر چمن واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. تا زمانی که کسی آن را لمس نکند، متوجه نخواهد شد که مصنوعی است.

تمایز بین چمن واقعی و چمن مصنوعی با کیفیت خوب دشوار است. این متریال مانند فرش نصب می‌شود و دارای تثبیت‌کننده‌های اشعه ماوراء بنفش است که از محو شدن نور چمن در معرض نور خورشید جلوگیری می‌کند. معمولا اگر این متریال را با کیفیت خوب و با دوام تهیه کنید، می‌تواند ۱۵ تا۲۰ سال دوام بیاورد. در کنار تمام مزیت‌ها، چمن مصنوعی گران است و از پلاستیک ساخته شده است و از این رو ممکن است در تابستان سطح آن گرم شود.

تعمیر و نگهداری آن آسان است زیرا نیازی به آبیاری و چمن زنی ندارید. علاوه بر این، نصب چمن مصنوعی در کف بالکن مانند چمن واقعی خارش ایجاد نمی‌کند، زیرا نرم است و این بدان معناست که بچه‌ها و حیوانات خانگی شما آن را دوست خواهند داشت. با استفاده از چمن مصنوعی، نیازی به مبلمان اضافی ندارید. می‌توانید به راحتی روی چمن دراز بکشید.

کفپوش چمن مصنوعی بالکن

کفپوش چمن مصنوعی 

کفپوش کاشی و سرامیک بالکن یک انتخاب سنتی

کفپوش بالکن با کاشی و سرامیک جدید، احتمالاً سنتی‌ترین است. اگر در حال حاضر کف بالکن کاشی و سرامیک است، ابتدا باید کاشی‌های قدیمی بالکن را بردارید که کاری پر سر و صدا، همراه با گرد و خاک و البته وقت‌گیر است. پس از آن، می‌توانید کاشی‌های جدید را نصب کنید. اساساً اگر متریال مشابه با متریال قبلی را جایگزین می‌کنید، به طور معمول نباید انتظار مشکل خاصی را داشته باشید.

کاشی و سرامیک‌های پرسلان گزینه‌های بادوامی هستند. این کفپوش در بالکن ظاهری زیبا می‌دهد و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. از این رو یک راه حل مقرون به صرفه است که به راحتی نصب می‌شود و بسیار بادوام است. یکی دیگر از مزایای مهم این متریال، مقاوم بودن در برابر انواع آب و هوا است.

طبیعت غیر‌متخلخل سرامیک از جذب آب جلوگیری می‌کند. از این رو آن‌ها در برابر کپک مقاوم هستند، که در فصل بارندگی بسیار ارزشمند است. سرامیک‌ها در رنگ و طرح‌های متنوع موجود هستند. برخی از آن‌ها در طرح‌های سنگی و چوب طبیعی ارائه می‌شوند.

 توجه به این نکته ضروری است که فقط به سراغ سرامیک‌های مات با ویژگی‌های ضد لغزش بروید. نگهداری از آن‌ها آسان است، تمیز کردن با دستمال مرطوب تنها چیزی است که نیاز دارید. البته آن‌ها به عنوان یک ماده متراکم، سنگین هستند.

کفپوش کاشی و سرامیک بالکن

کفپوش کاشی و سرامیک 

کفپوش لاستیکی بالکن متریالی ایمن

کفپوش لاستیکی فوق العاده بادوام است و به دلیل خاصیت ارتجاعی بالا، مدت زیادی دوام می‌آورد. خاصیت کشسانی لاستیک، باعث می‌شود در برابر بیشتر ضربه‌ها و شرایط مقاومت داشته باشد. مقاوم در برابر روغن، مواد شیمیایی و حتی سیگار است. پوسیده و منقبض نمی‌شود، بسیار ایمن می‌باشد زیرا ضد آب است و حتی در صورت خیس بودن به طور طبیعی در برابر لغزش مقاوم است. این متریال طیف وسیعی از انتخاب‌ها را برای مشتریان ارائه می‌دهد و در رنگ و بافت‌های متنوع در دسترس است.

کفپوش لاستیکی بالکن

کفپوش لاستیکی 

کفپوش سنگ طبیعی بالکن متریالی ماندگار

کفپوش سنگ طبیعی بسیار بادوام، محکم و ماندگار است. آن‌ها رنگ، بافت و عنصری از گرما را به فضا می‌بخشند و به طور طبیعی در ماه‌های تابستان خنک هستند. متاسفانه این کفپوش بالکن متخلخل است و نیاز به آب‌بندی دوره‌‌ای دارد. آن‌ها بسیار سنگین هستند، بنابراین، قبل از نصب، لازم است با مشورت یک مهندس سازه، ظرفیت باربری سازه ساختمان و همچنین نمای بالکن را بررسی کنید.

از استفاده سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت برای بالکن اجتناب کنید، زیرا در طول فصل بارندگی بسیار لغزنده می‌شوند. همچنین، از انتخاب سنگ مرمر نیز خودداری کنید زیرا بسیار متخلخل است و ممکن است با گذشت زمان درخشش خود را از دست بدهد و نیاز به صیقل مجدد داشته باشد.

کفپوش سنگ طبیعی

کفپوش سنگ طبیعی

کفپوش سیمانی بالکن متریالی سنتی

کفپوش‌های سیمانی که به شکل تایل هستند، بسیار محکم و بادوام هستند و از لغزش جلوگیری می‌کنند. آن‌ها دارای رنگ‌های غنی و الگوهای سنتی جسورانه‌‌ای هستند که تصویری هنری را به بالکن اضافه می‌کنند. تمیز کردن کفپوش‌های سیمانی نیز آسان است و با شوینده‌های ملایم می‌توانید سطوح آن‌ را تمیز کنید. کفپوش‌های سیمانی بسیار سنگین هستند.

از این رو باید قابلیت تحمل سازه ساختمان را بررسی کنید و مطمئن شوید که می‌تواند بار اضافی تایل‌های سیمانی را تحمل کند. آن‌ها تایل‌های دست‌ساز هستند و ممکن است تنوع رنگی بین آن‌ها وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که تمام سنگفرش‌ها را در یک گروه انتخاب کرده‌‌اید تا حداقل تفاوت در رنگ تایل‌ها وجود داشته باشد. این تایل‌ها متخلخل هستند و باید به صورت دوره‌‌ای آب‌بندی شوند تا ظاهر خود را حفظ کنند. اگر آب‌بندی نشوند، ممکن است آب را جذب کنند و منجر به ایجاد کپک گردد.

کفپوش سیمانی

کفپوش سیمانی

سخن پایانی

اگر خانه یا آپارتمان شما دارای بالکن است که نیاز به کفپوش دارد، می‌توانید به راحتی ظاهر آن را با انواع کفپوش‌‎های خاص تغییر دهید. هنگامی که به دنبال ایده‌های مختلف کفپوش هستید، باید جدیدترین دکورهای کفپوش را در نظر بگیرید که باعث می‌شود بالکن شما زیبا و چشم‌نواز شود. مصالح کف‌سازی در اشکال مختلف مانند چوب، کاشی، بتن و سایر متریال‌ها موجود است که هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. با در نظر گرفتن تمام جوانب، سعی کنید یک متریال مناسب را برای کفپوش بالکن انتخاب کنید.

 انتهای پیام/

منبع خبر: معمار نو

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید