۱۴۰۳/۰۲/۲۹

افزایش ۸۰ درصدی کیفیت بتن ایران طی ۱۰ سال اخیر

عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان از ارتقای ۸۰ درصدی فرآیند تولید، توزیع و مصرف بتن طی یک دهه اخیر خبر داد و گفت: در کشور تکنسین بتن نداریم.
افزایش ۸۰ درصدی کیفیت بتن ایران طی ۱۰ سال اخیر

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مصطفی احمدوند عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان در نشست خبری با تاکید بر ضرورت تصویب قانون آموزش فعال مهارتی اشتغال و به کارگیری فن ورز ماهر در حوزه تولید بتن سازه‌های بتنی، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ارتقا کیفیت بتن و ساخت و سازه‌های بتنی با دوام مقاوم در در برابر زلزله آتش سوزی و همچنین پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر نیازمند نیروی کار تکنسین مهندسان صلاحیت‌دار با اخلاق حرفه‌ای همراه با اجرای قوانین و استانداردهای ملی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین همایش انجمن علمی بین‌المللی بتن (ACI) در 5 و 6 دیماه امسال، افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش شناخت و کاربرد مناسب مواد بتنی و فرآورده‌های بتنی است،  همچنین بهره‌مندی از مزایای مهارتی مسابقات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان و مرکز تحقیقات بتن از دیگر اهداف این همایش است.

عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان یادآور شد: طی 10 سال اخیر با اقدامات انجام شده فرایند تولید توزیع و مصرف بتن به لحاظ کیفی 80 درصد بهتر شده است.

احمدوند با بیان اینکه ماشین آلات و مواد اولیه تولید بتن تولید ایران است، گفت: مهم‌ترین مشکلی که در بخش بتن داریم نبود تکنسین است 70 سال است به دنبال حل این مشکل هستیم مسئله‌ای که نیازمند تصویب قانون برای آموزش، اشتغال و به کارگیری تکنسین در تولید بتن و ساخت‌وسازهای بتنی است.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیم

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید