۱۴۰۳/۰۲/۳۰

افتتاح ۴۶۸۴ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان تا پایان امسال

در ششمین جلسه شورای مسکن کرمان اعلام شد:تا پایان سال جاری۴۶۸۴ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، بهره‌برداری خواهد شد.
افتتاح ۴۶۸۴ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان تا پایان امسال

به گزارش اخبار ساخته ها؛ رضا حافظی صبح امروز ۲۲ مهرماه در ششمین جلسه شورای مسکن استان کرمان گفت: الحاق ۲۰۷۶ هکتار زمین به شهرهای استان در کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مطرح و مصوب شده و برای تائید و ابلاغ نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارجاع شده است. 

او ادامه داد: ۶۲۴۹ هکتار زمین برای طرح صنعت‌شهرها در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد که در شهرهای زرند، رفسنجان، سیرجان، بم، شهربابک، بردسیر و چترود مدنظر است. ۱۰۰۰ هکتار در شهر بم و ۳۲۹۹ هکتار در شهربابک و خورسند مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان کرمان را اخذ و برای تائید به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارسال شده است. 

حافظی افزود: ۴۹۹ هکتار زمین در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن از دستگاه‌های دولتی در شهرهای کرمان، رابر، گلزار، بردسیر، انار و نرماشیر بازپس‌گیری شده است. 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در حوزه بازآفرینی شهری در محلات ناکارآمد شهری، بافت فرسوده و بافت تاریخی شهرهای استان کرمان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ مهر ماه جاری،۳۴۷ پروانه ساختمان صادر شده که معادل ۱۰۸۶ واحد مسکونی است و از این تعداد ۵۱۲ واحد آن در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری رسیده است. 

او هم چنین در راستای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: ۶۱۲ قرارداد قطعه زمین به خانواده و متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد. 

حافظی درمورد تسهیلات خودمالکی بیان کرد: تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۸ پروژه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تعداد ۱۰ هزار و ۱۷۴ واحد پروانه ساختمانی دارند که تنها ۳۱۱۸ پروژه فقره تسهیلات منجر به قرارداد مشارکت شدند.

او ادامه داد: ۱۱۸۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان در مرحله آماده‌سازی قرار گرفته که ۶۴۵ هکتار زمین توسط پیمانکار در حال بسترسازی شوارع و معابر است.

حافظی درخصوص کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: ۶۴۲ مورد بازرسی از مشاورین املاک صورت گرفته که ۲۳ واحد صنفی پلمب و جریمه شده‌اند و قابل توضیح است که ۱۹۵۴ واحد صنفی مشاور املاک در استان فعالیت می‌نمایند که ۳۶۱ واحد صنفی غیرمجاز و بدون مجوز هستند.

 در پایان این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ضمن تشکر از مجموعه راه و شهرسازی استان گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مسکن در ماه‌های اخیر قابل تقدیر است و از صدا و سیمای استان انتظار می‌رود که پر رنگ تر در کنار مجموعه راه شهرسازی باشد و اتفاقات صورت را گرفته به طور کامل به سمع و نظر مردم استان کرمان برساند. 

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید