۱۴۰۳/۰۵/۰۶

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به مرمت سربازخانه ارگ بم

معاون صنایع‌‌‌دستی اداره‌‌‌کل میراث‌‌‌فرهنگی استان کرمان از راه‌‌‌اندازی کارگاه‌‌‌های صنایع‌‌‌دستی در قسمت سربازخانه ارگ تاریخی بم خبر داد.
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به مرمت سربازخانه ارگ بم

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مرمت این بخش از بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان در چهار فاز اجرا می‌شود که اکنون در فاز اول ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان کرمان به این طرح اختصاص یافته است.

کاظم حسین‌‌‌زاده اظهار کرد: این اعتبار تنها برای یک فاز از مرمت سربازخانه در نظر گرفته شده و برای اجرای فازهای بعدی به ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: این طرح به منظور سیاست‌‌‌های وزارت میراث‌‌‌فرهنگی مبنی بر اینکه پایگاه‌‌‌های جهانی و ملی میراث‌‌‌فرهنگی محلی برای معرفی صنایع‌‌‌دستی و هنرهای سنتی هر منطقه شوند در حال اجراست.

محسن قاسمی، مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن نیز با اشاره به اینکه مرمت سربازخانه ارگ تاریخی بم به منظور راه‌‌‌اندازی کارگاه‌‌‌های صنایع‌‌‌دستی در چهار فاز قابل اجراست، گفت: در فاز اول عملیات مرمت غرفه‌‌‌ها، کف محوطه، نماها و همچنین خود مجموعه سربازخانه، در فاز دوم نورپردازی، فاز سوم پایش تصویری و حفاظت الکترونیک و در فاز آخر نیز تجهیز و راه‌‌‌اندازی کارگاه‌‌‌های صنایع‌‌‌دستی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید