۱۴۰۳/۰۲/۲۰

احیاء ۴۵ واحد تولیدی تعطیل در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

جشن احیا و بازگشت به تولید کارخانه قند یاسوج و ۴۴ واحد تولیدی و صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
احیاء ۴۵ واحد تولیدی تعطیل در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش اخبار ساخته ها از وزارت صمت؛ کارخانه قند یاسوج پس از یک دهه تعطیلی ابتدا در سال ۹۹ و در زمان ریاست رئیسی بر دستگاه قضا قفل آن شکسته شد و در ادامه در دولت سیزدهم، در ۲۲ ماه گذشته به مرحله احیای مجدد رسید و دوباره به چرخه تولید بازگشت.
 
سرمایه احیاء شده در این کارخانه، ۲ هزارمیلیارد تومان و تعداد اشتغال ایجاد شده در گام نخست، ۱۳۰ نفر است و در گام دوم به ۲۰۰ نفر خواهد رسید. همچنین با احیای این کارخانه برای ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.
 
 
احیای ۱۸ هزار فرصت شغلی با احیای ۵ هزار واحد تولیدی غیر فعال در دولت سیزدهم، گامی مهم در کاستن از بیکاری و احیای امید در جامعه است.
 
رئیس جمهور در مراسم جشن احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد استان، گفت: احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی تعطیل شده در دستور کار دولت است و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مصمم است این مسیر را با قوت ادامه دهد.
 
سید ابراهیم رئیسی با اشاره به احیای ۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت مردمی و در قالب نهضت احیای واحد‌های اقتصادی تعطیل، افزود: دولت مصمم به احیای همه واحد‌های تولیدی و صنعتی است که در دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده‌اند.
 
وی، با بیان اینکه با احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی تعطیل، بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال نیز حل خواهد شد، گفت: آنچه که امروز با بهره‌برداری از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی گچساران و احیای واحد‌های اقتصادی غیر فعال حاصل شد، جلوه‌ای از شعار «ما می‌توانیم» ملت ایران است.
 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران و همت و مجاهدت شما کارگران و خانواده صبورتان، دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم، ادامه داد: اینکه با احیای کارخانه قند یاسوج ۱۳۰ شغل احیا، ۷۰ فرصت شغلی دیگر در انتظار جذب نیروی کار و برای ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده، اقدام بسیار ارزشمندی است که با همت کارگران، این کارخانه به جایگاه برتر و بالاتری هم خواهد رسید.
 
حجت الاسلام رئیسی همچنین احیای ۱۸ هزار فرصت شغلی در نتیجه احیای ۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی تعطیل را گامی مهم و شایسته تقدیر در کاستن از بیکاری و احیای امید در جامعه دانست.
 
وی، همچنین به وضعیت کارخانه آرد یاسوج در مجاورت کارخانه قند این شهر نیز اشاره کرد و به سازمان اقتصادی کوثر دستور داد که در مدت ۲ ماه این کارخانه را مجددا راه‌اندازی کند و در غیر اینصورت مالکیت آن به سازمان دیگری واگذار خواهد شد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه ما در جهت رشد تولید مسئولیت و ماموریت داریم، افزود: تحقق این مهم با تکیه بر ظرفیت‌های کشور و زنان و مردان مصمم و با اراده کاملا امکان پذیر است و نمی‌شود و نمی‌توانیم در فرهنگ ما جایی ندارد.
 
آقای رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد، از نمایشگاه ۴۴ واحد تولیدی و صنعتی احیا شده در این استان که در محل کارخانه قند یاسوج برپا شده بود، بازدید کرد.
 
با احیای این واحد‌های تولیدی احیا شده در حوزه‌های گردشگری، مواد غذایی، صنعتی و کشاورزی ۲ هزار و ۶۸۰ فرصت شغلی و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید