۱۴۰۳/۰۲/۰۷

احداث پروژه های شاخص گردشگری در بجنورد

مسیر احداث پروژه های شاخص گردشگری را در بجنورد دنبال می کنیم و به دنبال سرمایه گذاری در این بخش هستیم.
احداث پروژه های شاخص گردشگری در بجنورد

 به گزارش اخبارساخته ها؛ جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما این است تا از ظرفیت عبور مسافران از استان با اجرای پروژه های گردشگری استفاده کرده و آن ها را جذب کنیم.

وی افزود: به همین دلیل در حال برنامه ریزی برای حضور چند سرمایه گذاران بزرگ با هدف بررسی اجرای مجتمع تجاری و پارک آبی در مرکز استان هستیم و این نوید را به شهروندان می دهیم که در آینده اخبار خوبی در این زمینه منتشر شود.

وی بیان کرد: قرار است هفته آینده از بازار ملل مشهد بازدید کنیم، سرمایه گذار این طرح مصمم است که طرح بازار خودرو را در بجنورد عملیاتی کند. امیدواریم مجموع برنامه های، نوید بخش تبدیل مرکز استان به یک آرمان شهر برای شهروندانش باشد.

عین بیگی دربخش دیگری از سخنان خود، شهرداری ها را دولت های کوچک در دل حاکمیت دانست و ادامه داد: شهرداری ها می توانند باری را از دوش دولت بردارند اما دولت نیز نباید مسئولیت هایی را بدون درنظر گرفتن محل تامین منابع آن در شرایط اقتصادی فعلی، بردوش شهرداری ها بگذارد.

برخی کمبودها ارتباطی با شهرداری ندارد بهتر است استانداری ورود کند

سید محسن موسوی، عضو و رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر نیز در این جلسه خطاب به مدیرکل دفتر شهری استانداری، نقدهایی را به استانداری وارد کرد و گفت: وقتی سخن از توسعه و درآمد پایدار می کنیم باید توجه داشته باشیم که برخی کمبودها به صورت زنجیروار به سایر حوزه ها نیز ارتباط دارد و بر دوش شهرداری نیست.

وی تاکید کرد: آیا وضعیت فعلی فرودگاه به شهرداری ارتباط دارد؟ راه های ارتباطی و مواصلاتی استان چقدر مطلوب است؟ چقدر خط ریلی داریم؟ چرا تنها مرکز استانی هستیم که آزادراه ندارد؟

وی با بیان اینکه تعدادی از شهرهای کشور از یونسکو برای ایجاد شهرهای خلاق مجوز گرفته اند اما در استان این اتفاق نیفتاد، ادامه داد: چرا روز ملی ثبت بجنورد را نداریم؟ بافت فرسوده بجنورد نیز چندین سال است که بدون اقدام باقی مانده و دستگاه های متولی چرا به آن ورود نکرده اند؟

موسوی افزود: علی رغم اینکه استانی پرمخاطره هستیم، مرکز کنترل بحران نداریم؛ همچنین پتانسیل گردشگری مذهبی داریم و با وجود اینکه امامزاده سید عباس در مجاورت استانداری قرار دارد، هنوز طرح توسعه آن بلاتکلیف است.

علی اربابی رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه گفت: موضوع تراکم ساختمانی ۱۰ ماه است که مطرح شده و مکاتبه آن با کمیسیون ماده ۵ استان انجام شده اما تازه درحال بررسی است.

وی افزود: از ۱۰ ماه پیش تا کنون موضوعاتی که حتی مربوط به زمین های ۱۵۰ متری بود نیز در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح شد اما اولویت موضوعات در این کمیسیون رعایت نشد و تا کنون معطل طرح شدن این موضوع در کمیسیون بودیم و کار شهر و مردم آن عقب افتاد.

و همچنین مشکلات آب های سطحی، ترافیکی، راه نیفتادن کنار گذر جنوبی و... را بر شمرد و تاکید کرد: بسیاری از موضوعات وجود دارد که شهرداری در آن ها دخیل نیست و رسیدگی آن ها نیازمند ورود استانداری است.

مدیران، جایگاه شورای شهر را نمی دانند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه بیان کرد: مدیران استان نیازمند دوره آموزشی مواد ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون هستند تا جایگاه شورای شهر را بدانند.

یوسف مغروری گفت: متاسفانه بیشتر مدیران به جای اینکه فکر امور مردم و سازمان های مربوطه باشند به فکر منفعت سازمان خودشان هستند که جای گلایه دارد.

وی همچنین از عدم انضباط در برخی از بخش های شهرداری گلایه کرد و افزود: برخی افراد در بدنه شهرداری صرفا ورود و خروج خود را ثبت می کنند و عملا بهره وری ندارند و کار خاصی انجام نمی دهند که شاید تعدادشان به ۱۰۰ نفر هم برسد؛ اما حقوق هم می گیرند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد تاکید کرد: در این خصوص نیازمند ورود دیوان محاسبات بودیم که مصوبه آن در شورای شهر رای نیاورد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر شهرداری مطالباتی از دستگاه های اجرایی دارد که نیاز است استانداری برای پرداخت آن ها توسط دستگاه های اجرایی ورود کند. مطالباتی که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است. کارخانه کمپوست و ایستگاه میانی زباله نیز هنوز توسط سایر دستگاه ها بر زمین مانده است.

نیازمند اقدام عملی مدیران استان برای حل مشکلات بجنورد هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه تاکید کرد: متاسفانه احساس می شود جلسات شورای شهر گاها به دورهمی تبدیل می شود و خروجی ندارد.

مصطفی دلیریان تصریح کرد: وقتی اعضای شورای شهر مدیری استانی را به صحن علنی دعوت می کنند یا میهمان مدیران استان می شوند، انتظار می رود مشکلاتی مطرح می شود مورد رسیدگی قرار گرفته و صرفا به بیان آن ها اکتفا نشود. ما نیازمند اقدام عملی مدیران استان برای حل مشکلات شهر بجنورد هستیم.

ساختمان استانداری، غصبی است

رئیس کمیسیون ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت شورای اسلامی شهر بجنورد نیز خطاب به مدیرکل دفتر شهری استانداری اعلام کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرداری بجنورد عدم تعهد استانداری در خصوص تعیین تکلیف پایانه مسافربری و زمینی است که اکنون استانداری در آن قرار دارد.

احمدرضا یزدانی تصریح کرد: ساختمان استانداری خراسان شمالی به لحاظ حقوقی، غصبی است و باید تعیین تکلیف شود.

بدهی های شهرداری را پرداخت کنید

شهردار بجنورد نیز در این جلسه گفت: اکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نقد در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار دارد تا بدهی دستگاه های اجرایی به سایر مجموعه ها از جمله شهرداری ها پرداخت شود.

جواد حمیدی با بیان اینکه در زمانی بسیار کوتاه، سایر استان ها ۱۰ هزار میلیار تومان از آن را جذب کرده و بدهی های خودشان را پرداخت کردند، تصریح کرد: مدیران استان می ترسند که اگر بدهی خودشان را اعلام کنند، آن اعتبار از دستگاه خودشان کسر شود به همین دلیل ورود نمی کنند؛ در حالی که اینگونه نیست و اعتباری ملی است که با بودجه دستگاه ها ارتباطی ندارد.

وی از مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی خواست تا این موضوع را پیگیری کند تا بدهی های شهرداری بجنورد در این فرصت به وجود آمده پرداخت شود.

پیگیر مشکلات هستیم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز پس از این موضوعات بیان کرد: همه این مشکلات را می دانم اما با وجود آن ها و شرایط فعلی نیز می شود از پتانسیل های مرکز استان به نفع شهرداری و مردم بهره برد تا درآمد پایدار ایجاد شود.

مرتضی رجائی بیان کرد: در خصوص مطالبات شهرداری، فردا جلسه ای برگزار می شود تا در نهایت، این موضوع با نامه ای از سوی استاندار به وزارتخانه ها اعلام شود.

وی اظهار کرد: تلاش ما، پیگیری مشکلات شهرداری ها و شوراهای سطح استان است و استاندار خراسان شمالی نیز تمام قد از این مجموعه ها در چارچوب قانون حمایت می کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید