۱۴۰۳/۰۶/۲۶

آمادگی کامل نیروگاه های برق آبی برای تولید برق پایدار

نیروگاه های برق آبی شرکت آب نیرو که ۸۰ درصد برق آبی را تشکیل می‌دهند،برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر در پیک مصرف تابستان در آمادگی کامل بسر می‌برند.
آمادگی کامل نیروگاه های برق آبی برای تولید برق پایدار

به گزارش اخبار ساخته ها؛ روابط عمومی شرکت آب و نیرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: سد‌ها و نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو همزمان با مهار سیلاب، کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آب و توسعه صنایع مختلف و کشاورزی مناطق مختلف کشور، با انجام بازرسی‌های فنی دوره‌ای و با آمادگی کامل به استقبال پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ و تولید برق پایدار می‌روند.

در این بیانیه با اشاره به وضعیت کنونی مخازن سد‌های در حال بهره‌برداری این شرکت آمده است: از ابتدای سال آبی تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد متر‌مکعب آب وارد مخازن این سد‌ها شده و علاوه بر ذخیره مناسب آب، به منظور مدیریت بهینه مخازن سدها، حدود ۳۱۰۰ گیگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر و پاک تولید کرده‌اند.

شرکت آب و نیرو در حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های برق آبی کشور را احداث کرده و هم اینک آماده تولید حدود ۳۰۰۰ مگاوات، ضمن آمادگی کامل برای ادامه خدمت‌رسانی به مردم، همچون سال‌های گذشته نقش راهبردی و حساس خود را در تأمین انرژی مطمئن در زمان پیک مصرف و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید