۱۴۰۳/۰۲/۲۰

آبشار کبودوال + تصاویر

آبشار کبودوال را تنهاترین آبشار خزه‌ای ایران می‌دانند و علتش دیواره‌های خزه‌ای مرتفع آن است.
آبشار کبودوال + تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ استان گلستان در شمال شرق کشور، یکی از بکرترین و زیباترین مقاصد طبیعت گردی ایران است که با بیش از دو هزار جاذبه گردشگری از جمله جنگل‌های دیدنی هیرکانی با درختان هزاران ساله سرخدار و جنگل‌های بلوط، آبشارهای کوچک و بزرگ، چشمه‌سارهای فراوان، تالاب‌ها و گل فشان‌ها سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

از شهر گرگان به سوی علی آباد حرکت می‌کنید و تابلوهای راهنما شما را به سوی آبشار و جنگل‌های کبود وال می‌برد. ۵ کیلومتر در مسیر جنگلی بروید، نیم ساعت پیاده‌روی می‌کنید و بعد از گذشتن از کنار رودخانه به آبشار تمام خزه‌ای کبودوال می‌رسید، جایی که تا چشم کار می‌کند سبزی جنگل‌هاست و سکوت و صدای دلنشین آب. آب آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه می گیرد و از جنگل‌های زیبای کبودوال می‌گذرد و در عمق دره منظره‌ای حیرت‌انگیز را به وجود می‌آورد که مانند تابلوی نقاشی است. بهترین زمان رفتن به آبشار بهار و تابستان و ابتدای پاییز است. نگران جا و مکان ماندن نیز نباشید که در مسیر آبشار، سکوها و چادرهای انفرادی و گروهی به تعداد کافی نصب شده است.

آبشار کبودوال را تنهاترین آبشار خزه‌ای ایران می‌دانند و علتش دیواره‌های خزه‌ای مرتفع آن است. این آبشار تماشایی با زیبایی بی‌نظیر خود در دل مسیری جنگلی و کوهستانی قرار گرفته است و بازدید از آن، خاطره سفر شما به این استان را جاودانه خواهد کرد. آبشار کبودوال از بارش آب در هاله‌ای از نورهای سبز درخشان به وجود آمده است؛ نورهایی که بازتابی از تلالو خزه‌های سبز بر سنگ‌های آبشار هستند.

آبشار کبودوال علی آباد کتول در دامنه کوه هارون و در اعماق دره‌ای جنگلی قرار دارد. این آبشار که در هشت کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر علی آباد کتول واقع شده است، حدود ۴۸ کیلومتر با گرگان فاصله دارد. شهر علی آباد کتول، یکی از معتدل‌ترین شهرهای ایران است که به‌دلیل قرار گرفتن در منطقه پست و کم ارتفاع و همچنین موقعیت جغرافیایی آن در کنار چند تپه، جنگل و دو دهنه کوهستانی، آب و هوایی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده دارد. فاصله تهران تا آبشار کبودوال، ۴۶۰ کیلومتر است و برای رسیدن به آن، باید حدود هفت ساعت رانندگی کنید.

زیبایی‌های این آبشار و محیط اطراف آن به قدری تماشایی و محسور کننده هستند که اگر یک بار از این منطقه دیدن کنید حتما برای بار دوم هم به آنجا خواهید رفت.

آب زلالی که از این آبشار جاری می‌شود از دامنه شمالی کوه هارون سرچشمه می‌گیرد. در امتداد رودخانه کبودوال آبشارهای کوچک دیگری نیز وجود دارد که هر کدام به یک حوضچه ختم می‌شوند و مکانی مناسب برای آب تنی در فصل تابستان را به وجود می‌آورند.

 آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید