۱۴۰۳/۰۲/۲۷

«شیرآلات بهداشتی» پرفروش‌ترین محصول نانویی در سال ۱۴۰۰

«شیرآلات بهداشتی» پرفروش‌ترین محصول نانویی در سال گذشته در کشور بوده است.
«شیرآلات بهداشتی» پرفروش‌ترین محصول نانویی در سال ۱۴۰۰

به گزارش اخبار ساخته ها؛  شیرآلات بهداشتی بیشترین سهم را در فهرست ۱۵ محصول پرفروش نانویی در سال گذشته داشته است و پس از آن نانوکاتالیست‌های خودرو و نانوکاتالیست‌های نفت و گاز قرار دارد. کاشی ساختمان محصول بعدی در این فهرست است.

با توجه به سهم بالای نانوپوشش در میان فناوری‌های توسعه یافته در حوزه نانو، قرار گرفتن شیرآلات بهداشتی و کاشی ساختمان در میان این فهرست دور از انتظار نیست، محصولاتی که پوشش‌های نانویی در تولید آنها استفاده شده است.

بررسی‌های انجام شده روی حجم فروش، صادرات و تعداد شرکت‌های حوزه فناوری‌نانو نشان می‌دهد که صنعت نانوپوشش بیشترین تعداد شرکت را در ایران داشته و حجم صادرات محصولات مربوط به این حوزه نیز بیشتر از حوزه‌های دیگر است.

در فهرست پرفروش‌ترین‌های محصولات نانویی در سال گذشته، شیشه رفلکس و لوله و اتصالات نیز دیده می شود که به نظر می‌رسد سهم محصولات ساختمانی در این فهرست قابل توجه است.

براساس این گزارش، کل بازار فناوری‌نانو تولید داخل ۲۰۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۹۳ درصد یعنی ۱۸۹ و ۲۶۶ میلیارد ریال مربوط به بازار داخلی و هفت درصد یعنی ۱۴ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال بازار صادراتی بوده است.

ارزش دلاری حجم فروش محصولات نانوساخت ایران در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۸۸٫۵ میلیون دلار بوده است. این میزان با احتساب نرخ برابر قدرت خرید (PPP) معادل ۴۴۱۶ میلیون دلار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید