۱۴۰۳/۰۲/۱۵

اجاره‌‌‌بها در بورس ریزمتراژ‌‌‌های پایتخت

جست‌و‌جوگران در بازار اجاره مسکن در چهار منطقه بورس عرضه آپارتمان‌‌‌های ریزمتراژ تهران هم‌‌‌اکنون با چهار رویداد مهم مواجه هستند.
اجاره‌‌‌بها در بورس ریزمتراژ‌‌‌های پایتخت

به گزارش اخبار ساخته ها؛ جست‌و‌جوگران در بازار اجاره مسکن در چهار منطقه بورس عرضه آپارتمان‌‌‌های ریزمتراژ تهران هم‌‌‌اکنون با چهار رویداد مهم مواجه هستند. تازه‌‌‌ترین تحقیقات میدانی از بازار اجاره مسکن در چهار منطقه بورس عرضه آپارتمان‌‌‌های مصرفی، ریزمتراژ و قیمت مناسب که همواره از سوی مستاجرها مورد توجه بوده است نشان می‌دهد، وقوع چهار رخداد در بازار اجاره این مناطق، مستاجرهایی را که امسال به تازگی و برای بار اول وارد بازار اجاره شده‌‌‌اند یا آنهایی را که قصد جابه‌‌‌جایی در این بازار دارند با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

مناطق ۷ تا ۱۰ تهران، چهار منطقه‌‌‌ای هستند که از سال‌های گذشته تاکنون به دلیل آنکه محل عرضه حجم انبوهی از آپارتمان‌‌‌های ریزمتراژ -۳۰ تا ۶۵مترمربعی- هستند، مورد توجه خانه‌‌‌اولی‌‌‌ها و مستاجرها بوده‌‌‌‌‌‌اند. دو منطقه ۷ و ۸ در شرق تهران و مناطق ۹ و۱۰ در غرب تهران این چهار منطقه پرتقاضا و در عین حال قیمت مناسب نسبت به ۶ منطقه اول شهر تهران هستند. اما در آستانه فصل اوج ‌‌‌جابه‌‌‌جایی در بازار اجاره، جست‌و‌جوگران این بازار با «کمبود فایل» روبه‌رو شده‌‌‌اند. یک علت این موضوع از سوی واسطه‌‌‌ها و فعالان بازار این مناطق، روی آوردن مستاجرها و موافقت گروه قابل‌توجهی از موجرها با تمدید قراردادهای سال قبل است که می‌توان آن را ویژگی دوم بازار اجاره این مناطق در سال‌جاری عنوان کرد. تمایل موجرها به دریافت سهم بیشتری از اجاره ماهانه در برابر سهم کمتر مبلغ ودیعه ویژگی دیگر بازار اجاره این مناطق در مقطع زمانی حاضر است. قیمت‌گذاری نامتعارف از سوی برخی موجرها نیز یکی دیگر از مشخصات این روزهای بازار اجاره این مناطق است که عمدتا نیز از سوی مستاجرها و بسیاری از واسطه‌‌‌های بازار پذیرش نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید