۱۴۰۳/۰۲/۱۶

۶ دروغی که به اسم بهره‌وری به خودمان می‌گوییم!

گاهی به اسم بهره‌وری و بازدهی بیشتر دروغ‌هایی به خودمان می‌گوییم که می‌تواند در طولانی‌مدت به ما آسیب بزند و بهره‌وری ما را پایین بیاورد.
۶ دروغی که به اسم بهره‌وری به خودمان می‌گوییم!

به گزارش اخبار ساخته ها؛ گاهی به اسم بهره‌وری و بازدهی بیشتر دروغ‌هایی به خودمان می‌گوییم که می‌تواند در طولانی‌مدت به ما آسیب بزند و بهره‌وری ما را پایین بیاورد. اما بهتر است گاهی توقف کنیم و ببینیم که آیا کارهایی که می‌کنیم در طولانی‌مدت هم مؤثرند؟ آیا ممکن است سلامت جسمی و روانی خودمان را برای کار بیشتر به خطر بیندازیم؟

1⃣ من تحت فشار بهتر کار می‌کنم
اینکه به طور مداوم تحت فشار و استرس کار کنیم، می‌تواند سلامت جسمی و روان ما را به خطر بیندازد. برای جلوگیری از این کار می‌توانید کار خود را به بخش های کوچک و ساده تقسیم کنید و هر روز بخشی را انجام دهید.

2⃣ من نیازی به استراحت ندارم
هرچقدر سرتان شلوغ است شما به استراحت نیاز دارید. اگر استراحت کنید در نهایت بهره‌وری بیشتری خواهید داشت. بدون استراحت و با تمام قدرت کار کردن ممکن است مفید به نظر برسد، اما در بلندمدت بر عملکردتان تاثیر منفی می‌گذارد.

3⃣ در خانه به کارم ادامه می‌دهم
شما زمان‌هایی نیاز است که در خانه نیز کار کنید؟ اما این را به یک عادت همیشگی تبدیل نکنید. فردی که کارهای خود را برای خانه و پس از ساعت کاری می گذارد، در طول روز بهره‌وری کمتری دارد؛ زیرا به این اتکا می‌کند که در خانه کارها را ادامه می‌دهد.

4⃣ دو کار را هم‌زمان انجام می‌دهم
چندوظیفه ای بودن، بازدهی ما را کاهش می‌دهد. افرادی که چند کار را همزمان انجام می‌دهند تمرکز کمتری هم دارند. همچنین کیفیت کار آنها کاهش پیدا می‌کند. تمرکز کردن تنها بر روی یک کار، بسیار کارآمدتر است.

5⃣ من فقط به ۴ ساعت خواب نیاز دارم
شنیده‌ایم که برخی از کارآفرینان موفق زمان کمی می‌خوابند، اما این موضوع برای همه صدق نمی‌کند. به صورت معمول شما به ۶ تا ۸ ساعت خواب نیاز دارید. کمبود خواب تمرکز را کم می‌کند همچنین قدرت تصمیم گیری، عملکرد و بهره وری شما افت می‌کند.

6⃣ من به برنامه‌ریزی نیازی ندارم
ممکن است شما به برنامه‌ریزی علاقه نداشته باشید و در لحظه تصمیم بگیرید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید، اما اینکه بخواهید همه کارها را در ذهن نگه دارید باعث خستگی ذهن شما می شود. به جای این کار یک برنامه منعطف داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید