۱۴۰۳/۰۲/۲۰

مهم ترین دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسور

دلایل بسیاری در کارکرد آسانسور و همچنین استهلاک آن نقش دارند. این سه دلیل از عمده ترین علل بوجود آمدن نقص فنی در سیستم آسانسور هستند.
مهم ترین دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسور

به گزارش اخبار ساخته ها؛ 

1- نوسان و قطع و وصل شدن برق

نوسان برق و وقع و وصل شدن آن یکی از علل عمده آسیب دیدن اکثر لوازم برقی ساختمانی و خانگی است. آسانسور نیز از این قاعده مستثنی نیست. گاهی اوقات بدلیل افزایش و یا کاهش ولتاژ برق، امکان بروز آسیب در بورد و یا باقی قطعات  آسانسور وجود دارد. در سرویس دوره ای یکی از مواردی که بررسی می شود، سلامت قطعات آسانسوردر برابر نوسانات برق است. برای مثال گاهی اوقات بوردهای ایمنی توسط نوسان برق می سوزند و منجر به اختلال در عملکرد سیستمهای آسانسور می شوند.

2-عدم توجه به ظرفیت مجاز آسانسور

هر آسانسور با توجه به اندازه و قدرت آن، دارای ظرفیت معینی می باشدکه بر روی دیوار داخلی آن ثبت می شود. در صورتی که استفاده از آسانسور بیش از ظرفیت مجاز آن باشد، استهلاک قطعات بسیار بالا خواهد رفت و احتمال ایجاد آسیب های جدی، زیاد خواهد شد. فرسودگی و پاره شدن تسمه، آسیب دیدن موتور و گیربکس از این دسته آسیب ها هستند.

3- بروز مشکل در سیستم های الکتریکی و مکانیکی

روزانه در ساختمان ها، آسانسور به صورت دائم رفت و آمد انجام می دهد. این عبور و مرور  استهلاک و خرابی سیستم ها و قطعات مختلف آسانسور را بهمراه دارد. در سرویس های دوره ای آسانسور، این قطعات مورد بررسی قرار می گیرند و ایرادات آن رفع می شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: نرم افزار مدیر ساختمان همساده ها

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید