۱۴۰۳/۰۶/۳۱

روش‌های تبدیل شدن به روانشناس شغلی

روانشناسی صنعتی از اواخر قرن۱۹ و اوایل قرن ۲۰ در کشورهایی مانند آمریکا کار خود را آغاز کرد اما روانشناسی سازمانی و صنعتی در سال1355 در دانشگاه چمران اهواز به‌عنوان یک رشته جدید متولد شد و در گذر زمان دانشگاه‌های مختلفی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، پذیرای دانشجویان علاقه‌مند به این رشته شدند.
روش‌های تبدیل شدن به روانشناس شغلی

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ دانشگاه شهید چمران و دانشگاه صنعتی اصفهان، جزو اولین‌های آموزش روانشناسی صنعتی به‌شمار می‎‌آیند اما برای گرفتن مدرک تخصصی در این رشته می‌توان دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی دیگری را در فهرست قرار داد.

دانشگاه شهیدبهشتی در مقطع کارشناسی‌ارشد این رشته فعال است و پیش از این نیز دانشگاه علامه، دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته روانشناسی سازمانی و صنعتی را پذیرش می‌کرد اما هم‌اکنون این رشته از دانشگاه علامه حذف شده است. از میان دانشگاه‌های آزاد نیز می‌توان به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد واحد اصفهان و همچنین واحدهای دانشگاهی‌ ارسنجان و تنکابن اشاره کرد.

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در کنار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران دستی بر آتش روانشناسی سازمانی و صنعتی دارد. به‌عنوان مثال دوره یکساله MBA روانشناسی صنعتی و سازمانی از آذرماه در دانشکده مدیریت دانشگاه کلید خورده است.

اگر فردی علاقه‌مند به یادگیری اصول روانشناسی سازمانی و صنعتی است اما امکان حضور در دانشگاه را به‌دست نیاورده باشد، می‌تواند از خدماتی که مؤسسه‌های فعال در حوزه آموزش این رشته ارائه می‌دهند، ‌استفاده کند. بسیاری از این آموزشگاه‌ها بستر مناسبی هستند تا مدیران و کارشناسان‌ارشد در حوزه‌های مختلف صنعتی و خدماتی، فارغ‌التحصیلان MBA و DBA، به‌ویژه فارغ‌التحصیلان مدیریت MBA، منابع انسانی و رهبری سازمانی و... از آموزش‌های لازم در این حوزه برخوردار شوند.

منبع خبر: خبربان به نقل از همشهری آنلاین

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید