۱۴۰۳/۰۱/۱۰

نوآوری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نمایشگاه صنعت ساختمان

بیست و دومین نمایشگاه معرفی دستاوردهای صنعت مورد استقبال عده کثیری از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و فعالان قرار گرفت.
نوآوری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نمایشگاه صنعت ساختمان

 به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ این نشست که با حضور ریاست سازمان، اعضا کمیسیون انجمن‌ها و تشکل‌های مهندسی، برخی از اعضای هیات‌مدیره، معاونت توسعه سرمایه مهندسی و مدیریت واحد امور تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای سازمان برگزار شد، به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

پس‌از استماع نظرات و پیشنهادات برخی اعضای کمیسیون‌‌ انجمن‌ها و تشکل‌های مهندسی، برخی از اعضای هیات‌مدیره در پایان لوح تقدیر و یادبود خدمت شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه ارائه شد.

مهندس یزدانجو معاونت توسعه سرمایه مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به برنامه ریزی بیش‌از یکساله این سازمان برای حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان تهران، گفت: برای حضور در این نمایشگاه نزدیک به یک سال ونیم برنامه ریزی شده است و حتی بودجه مورد نظر برای تهیه دکوراسیون و جانمایی‌ها پیش‌بینی شده بود. اما به دلیل تغییر سالن برخی از هماهنگی‌ها از نظم خارج شد.

وی در ادامه افزود: سالن 35 نمایشگاه بین‌المللی مد نظر سازمان نظام مهندسی بود که با تغییر این سالن از بهرمندی فضای 500 متری آن محروم شدیم. به هر حال اراده بر آن بود که به هر نحوی در نمایشگاه حضور داشته باشیم که خوشبختانه میسر شد.

معاونت توسعه سرمایه مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به برآورد هزینه‌ها برای حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان، گفت: مبلغ 250 میلیون تومان برآورد هزینه داشتیم که در بودجه مدیریت تشکل‌ها منظور شده بود اما متاسفانه سازمان دچار یک مشکلاتی نا خواسته شد و بحث شناسنامه فنی ملکی را از سازمان نظام مهندسی گرفتند و پیش بینی‌های بودجه‌ای سازمان متاسفانه بهم ریخت.

یزدانجو در پایان ضمن موثر دانستن عملکرد سازمان نظام مهندسی درخصوص حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان، گفت: تشکر ویژه‌ای دارم از انجمن‌ها و همکارانی که ما را در اجرای این تصمیم همراهی کردند.

برگزاری نمایشگاه پس‌از وقفه دوساله به دلیل شیوع بیماری کرونا

مهندس ریاحی عضو کمیسیون انجمن‌ها و تشکل‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به نتایج مثبت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان تهران پس‌از وقفه دوساله به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: اتفاقات مثبتی به واسطه حضور سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به وقوع پیوسته است، بنده از این رویداد بسیار خرسندم آقای مهندس زرگر همواره تاکید دارند طبق آنچه که در قانون آمده است تعریف نظام مهندسی یک مجموعه قوانین، مقررات، استانداردها و تشکل‌های مهندسی است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه این موضوع سال‌های سال مورد بی توجهی قرار گرفته است و خوشبختانه در این دوره با توجه به پرداختن به ضرورت‌های عملیاتی مانند حضور مستقل و وسیع در همین نمایشگاه و جلسات قبل از اون نشان از این دارد که رویکرد عوض شده است.

ریاحی افزود:اگر اهداف قانون را مد نظر قرار دهیم غیر از مشارکت با انجمن‌ها و تشکل‌ها اقدامات موثری صورت نمی‌گیرد. طبق ماده 15 وظایف هیات مدیره چیزی غیر از این نیست؛ اگر انجمن‌ها و تشکل‌ها، کمک سازمان نظام مهندسی نباشند ارتقاء کیفیت اتفاق نمی‌افتد.

وی در پایان عنوان کرد: باید تشکر کرد از همراهی شما در این نمایشگاه و از همکاران خودم هم از مهندس قانع هم از مهندس یزدان جو که شبانه روز مخصوصا روزهای آخر تلاش کردند و کمک کردند که حضور موثری در نمایشگاه داشته باشیم. اما برای ادامه راه ما باید بتوانیم در کنار یکدیگر حرکت‌های بزرگتری را رقم بزنیم نه فقط در نمایشگاه صنعت ساختمان تهران در نمایشگاه‌های مرتبط دیگر با اتحاد در کنار هم باشیم.

 تهیه نقشه راه برای حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان ضروری است

دکتر مطلق عضو کمیسیون انجمن‌ها و تشکل‌های مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران در نشست تقدیر از تشکل‌های صنفی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در سالن اختصاصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان به بیان نظرات خود پرداخت.

این عضو کمیسیون انجمن‌ها و تشکل‌های مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به ضرورت تهیه برنامه سالیانه برای حضور هرچه بهتر در نمایشگاه صنعت ساختمان، گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران 1401 توانست با همکاری و حمایت سازمان نظام مهندسی تهران میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و انجمن‌های صنفی باشد. هرچند اولین‌ها همیشه همراه با کم و کاستی‌هایی همراه خواهد بود ولی سر آغازی خواهد بود برای حرکت‌های به مراتب بهتر و ارزشمند در سال‌های آتی که بدون شک نیازمند یک برنامه سالیانه است.

مطلق افزود: فرآیند حضور در چنین نمایشگاهی در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست و نمی‌تواند به هدف مورد انتظار مدیران و تصمیم‌گیران برسد. طبق رفتارهای مهندسی باید برنامه ریزی سالیانه برای شرکت در این نمایشگاه مهم صورت پذیرد تا به هدف مورد انتظار نزدیک شویم.

وی افزود: در مراحل بعدی امیدوارم به مراتب برنامه ریزی‌های نتیجه خود را در عملکرد بهترخود را نشان بدهد. آنچه که مورد بحث هست، بحث توسعه بهره بری از دانش مهندسی با فن آوری‌های نوین است که به زبان‌های مختلف در بیانات تک تک عزیزان مطرح شده است.

 مطلق در پایان تصریح کرد: ما می‌خواهیم مرجع باشیم و این نمایشگاه ما را به بهره‌وری و ثمر برساند، در این حضور دو نگرش وجود دارد که یکی معطوف به اقتصاد و دیگری به کابرد جایگاهی نمایشگاه می‌پردازد. در اینجا این سوال مطرح می‌شود با برگزاری این نمایشگاه آیا ما به این هدف مورد انتظار می‌رسیم و این موضوع نیازمند یک تحقیق و بررسی است که در مراحل بعدی تک تک عزیزان در کارکرد مجموعه‌های تابعه باید گزارش گیری کنند.

 نوآوری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نمایشگاه صنعت ساختمان

دکتر رئیسی‌نژاد ضمن تشکر از ایده حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران 1401 عنوان کرد: به دلیل ایده متناسبی که از روز اول توسط آقای زرگر مطرح و اجرا شد سپاسگزاری می‌کنم در واقع شیوه جدید و نویی در بحث کمیسیون انجمن ها و تشکل‌ها به وجود آمد.

وی در ادامه افزود:در واقع نتیجه این عملکرد به جلسه تقدیر از تشکل‌های صنفی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در سالن اختصاصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ختم شده به همین دلیل جا داشت از همه اشخاص حقیقی و حقوقی که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را در این امر همراهی کردند تشکر ویژه به عمل آید.

رئیسی‌نژاد افزود: این نمایشگاه و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها  به همت جمعی کارشناسان و متخصصان این حوزه میسر شد و امیدواریم تداوم داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید