۱۴۰۳/۰۲/۱۶

مدیریت نوین چیست؟

اصول مدیریت نوین جهت کنترل کارمندان و رسیدن به موفقیت در کار است.
مدیریت نوین چیست؟

به گزارش اخبار ساخته ها؛ تعریف مدیریت شامل اعمالی است که یک مدیر موفق بایستی توانایی پوشش دادن همه این موارد را داشته باشد، مدیریت شامل توانایی برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل مجموعه در جهت رسیدن به هدف سازمان می باشد. مهم نیست شما مدیر چه رده ای باشید، همه مدیران باید این اصول را به خوبی بلد بوده و در مدیریت زیردستان و ارائه کار درست به رده های بالاتر تلاش کنند. اما انجام وظایف مدیریتی تعریف شده برای موفقیت در مشاغل رقابتی دنیای امروز کافی نیست. در این مطلب برخی از مهمترین روش های مدیریت نوین که بکارگیری آن ها به شما کمک می کند تا نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید و به بالاترین سطح کیفی برسید را معرفی می کنیم.

تعریف مدیریت نوین

مدیریت نوین به معنای استفاده از رویکردهای مدیریتی با توجه به شرایط فعلی دنیا از نظر اجتماعی، اقتصادی و … می باشد. مدیریت نوین چیزی فراتر از تعریف مدیریت که همه مدیران رده های مختلف بایستی به آن توجه کنند می باشد، در مدیریت نوین شما باید راهکارهای برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترلی که از طریق تجربه و تحصیل به دست آورده اید را با توجه به وضعیت فعلی و در نظر گرفتن فعالیت های سایر رقبا و همچنین چالش هایی که ممکن است در آینده بر سر کارتان قرار گیرد بکار بگیرید.

 در عصر حاضر که هر برند یا شرکتی رقبای سخت کوش زیادی دارند راز موفقیت و برتری یک شرکت یا سازمان نسبت به بقیه رقبا مدیریت اصولی تر و توجه به سبک مدیریت نوین در جهان می باشد. در ادامه روش ها و اصول مدیریتی نوین که برخی از آن ها مخالف با عقاید فعلی شما هستند ارائه شده است. با بکارگیری این اصول مدیریت نوین رضایت شما و سایر کارکنان مجموعه از روند کار بالاتر رفته و در نتیجه مشتریان شما رضایت خاطر بیشتری خواهند داشت.
روش های مدیریت نوین

مدیران خلاق و مدیرانی که از تغییر دادن خودشان ترسی ندارند قطعا پتانسیل بیشتری برای پیشرفت خود و در نتیجه پیشرفت و توسعه کار مجموعه دارند. عصر حاضر عصر تغییر و تحول است، چه بسیار مشاغلی که دستخوش تغییری در روند کاری قرار گرفته و به فاصله فاحشی نسبت به رقیبان خود رسیده اند و چه بسیار مدیرانی با در نظر گرفتن یک خط فکری ثابت از رقیبان خود بازمانده اند.

اولویت اصلی مشتری و کارمندان هستند

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق بوده و مدیریت آگاهانه ای داشته باشید سعی کنید به خود به چشم یک مشتری نگاه کنید، یعنی اینکه توجه داشته باشید که یک مشتری دقیقا چه چیزی می خواهد و چه چالش هایی بین درخواست مشتری تا خدمات شما وجود دارد. همچنین باید توجه کنید که اولویت دوم پس از مشتریان کارمندان شما هستند.

در مدیریت مدرن بیان می شود که احساس خوشنودی بوجود آمده در کارکنان نسبت به محل کارشان بیشترین تاثیر را در پیشرفت کار دارد، همچنین ایده ها و نظراتی که برخی کارمندان ارائه می دهند بخش هایی از صورت مسئله را پررنگ می کند که از نظر شما دور بوده است و احتمال زیادی دارد که دریچه ای متفاوت در نگاه شما به مسئله ایجاد شود.

مدیران موفق تنها کار نمی کنند

برای اینکه بخواهید بهترین مدیریت را داشته باشید باید بگوییم راز این موفقیت در کنار گذاشتن کار تکی است. شاید با خود بگویید معنای مدیریت همین کنترل گروه خاصی است اما منظور من چیز دیگری است. مدیریت نوین استفاده از نظرات کارمندان و سایر مدیران میانی را در بر دارد، به این ترتیب به عنوان یک مدیر هنگامی واجد صفت مدیریت می شوید که از استبداد رأی در تصمیم گیری نهایی دست برداشته و فرآیند تصمیم گیری را در چانه زنی با سایر ایده های مطرح شده از سوی کارمندان پیش ببرید.

مدیران موفقی همچون زاکر برگ و بیل گیتس از همین راهکار استفاده کرده اند و از این طریق عنوان باهوش ترین مدیران در دنیا را کسب کرده اند. این افراد مشاوران متعدد و باتجربه ای دارند و از همه مهم تر به حرف و توصیه های آنها گوش فرا می دهند.

تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات

ارائه خدمات یا محصول خوب تنها بخشی از کار است، در بازار رقابت امروزه تبلیغات اهمیت فوق العاده ای دارند. البته بسیاری از افراد  نیز به تبلیغات کاذب پرداخته و با صرف هزینه های بالایی در بخش بازاریابی به بزرگ جلوه دادن کار خود می پردازند که البته پس از مدتی نیز دستشان برای همه رو می شود.

 با توجه به اینکه مشاغل امروزه تبلیغات را عامل اساسی در پسند مردم و انتخاب محصول می دانند سعی کنید به این بخش اهمیت ویژه ای دهید. برخی روش های جدید دیگری نیز هستند که با توجه به کشش مردم به آن ها اهمیت بیشتری از دید تولید کنندگان و خدمات دهندگان پیدا می کنند. تولید محتوای موثر، تبلیغات در رسانه های گوناگون و تقویت حرفه بازاریابان از بخش هایی هستند که باید به آن ها توجه کنید.
ارتباط موثر با کارکنان

روش های ارتباط گرفتن مدیران با کارکنانشان متنوعند، برای مثال برخی مدیران کارمندانشان را در حضور جمع تحقیر می کنند، یا اینکه به راحتی آن ها را نادیده می گیرند، این تنبیه در رابطه با ایراد کار کارکنان شاید در کوتاه مدت تاثیر داشته باشد اما در بلند مدت تاثیر بدی خواهد داشت.

برخی دیگر از مدیران تنها کاری که می کنند تشویق کارمندان و هماهنگ بودن با روحیات کارمندان است که این کار نیز واقعا کار اشتباهی است چرا که این افراد در صورت بجود آمدن مشکل از طرف کارمند قدرت گوشزد کردن به او را ندارند، برقراری ارتباط صمیمی و خصوصی با کارمندان نیز باعث بروز چنین مشکلی می شود.

مدیریت مدرن اصول مدیریت کارمندان را اینگونه می داند: مدیر موفق کسی است که فروتن و کمک‌رسان باشد، بلافاصله به کمک افراد رفته، ‌آنها را در جمع تشویق کرده و تنبیه را به طور خصوصی انجام دهد، مهم‌تر از همه شخصاً قضاوت نکرده و بر اساس آن رفتار نکند. در مواقع لازم مشخص کند که اشکال یا اشتباهات به وجود آمده به ایرادات شخصیتی افراد ربطی نداشته و حتی تجربیات شخصی خود در مسائل مشابه را با کارمندان در میان بگذارد.

کنترل قوی کارمندان

بهره گیری از روش های روز مدیریتی برای مدیریت محیط کار و کنترل پیشرفت سیر کاری نکته بسیار مهمی در مدیریت نوین است. بسیار مهم است که شما به عنوان یک مدیر شایسته از جزئیات محدوده مدیریتی خود آگاهی داشته باشید. نرم افزارها و برنامه های بسیار قوی برای مدیریت محل کار و کارمندان در سراسر دنیا به وجود آمده اند که از جدیدترین تکنولوژی های روز در این امر استفاده می کنند.

سامانه کارمند کنترل یکی از این ابزارها می باشد که توسط جمعی از متخصصین کشورمان ایجاد شده است و با کنترل کامپیوتر و سایر منابع سازمان به کنترل کارمندان پرداخته و شما با استفاده از آن می توانید مدیریت نوین و موثرتری را در جهت بهبود کارها استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید