۱۴۰۳/۰۲/۱۵

مشکلات زیرساختی دلیل خروج نقدینگی از بورس نیست

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در مصاحبه با رادیو گفت وگو مطرح کرد: معتقد هستم که بورس نسبت به سایر بازارها از شرایط بهتری برخوردار است. مشکلاتی که در زیرساخت‌ها وجود دارد منجر به کوتاه‌مدت نگری در بازارسهام شده است اما این مهم دلیل خروج نقدینگی از بورس نیست.
مشکلات زیرساختی دلیل خروج نقدینگی از بورس نیست

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ سعید اسلامی بیدگلی دبیرکانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در گفت وگو با برنامه رادیو گفت وگو در خصوص علت خروج پول حقیقی از بازار سهام گفت: معتقدم متغییرهای کلان از ابهامات بسیار بزرگی برخوردار هستند، از ماه‌های گذشته تاکنون همچنان مسائل مربوط به روابط خارجی کشور تعیین و تکلیف نشده اند. از سویی در خصوص نرخ ارز نیز شاهد نوسانات زیادی هستیم و این مهم امکان تحلیل را از میان برده است. در کنار این موارد شایعاتی مبنی بر تغییرات نرخ بهره نیزمطرح شد. تمامی این ها ریسک‌های بازار را گسترش داده‌اند. 

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به این که البته در حوزه قیمت‌گذاری سیاست‌هایی اعمال شده است، افزود: وجود ابهامات ذکر شده سبب شده تا بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران امیدی به بهبود شرایط نداشته باشند. از سویی معتقد هستم که بورس نسبت به سایر بازارها از شرایط بهتری برخوردار است. مشکلاتی که در زیرساخت‌ها وجود دارد منجر به کوتاه‌مدت نگری در بازارسهام شده است اما این مهم دلیل خروج نقدینگی از بورس نیست. 

وی با بیان اینکه بازار موتور محرکه برای ورود نقدینگی ندارد اظهار کرد: توصیه‌هایی به سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران وجود دارد که می‌تواند منجر به بهبود شرایط شود. در بورس همچنان سهم‌هایی وجود دارند که با تمام ریسک‌های بازار ارزنده هستند. بخش بزرگی از قوانین ما به نفع سرمایه گذاری کوتاه مدت است. سرمایه‌گذاران باید با دانش و آگاهی بیشتر در این بازارسرمایه گذاری کنند. 

سعید اسلامی بیدگلی تصریح کرد: سیاست‌گذاران نیز باید از این شرایط نسبتا آرام بازار استفاده کنند تا برخی اصلاحات صورت بگیرد. از جمله این اصلاحات می‌توان به بحث تغییر در دامنه نوسان، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، تسریع روند ورود فین تک‌ها به بازار و... اشاره کرد. در رابطه با بحث سیاست‌های کلان نیز دولت باید با این بازار صادق باشد سرمایه‌گذاران باید از سیاست‌های آتی دولت در خصوص نرخ بهره و... مطلع شوند. توجه به این نکات ریسک‌های سرمایه‌گذاری را کاهش خواهد داد.

انتهای خبر/

منبع خبر :  کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید