۱۴۰۳/۰۲/۰۹

راهکارهای نظافت صنعتی

نظافت صنعتی از جمله دغدغه‌های افرادی است که مالک یک محیط اداری، تجاری و صنعتی بزرگ هستند.
راهکارهای نظافت صنعتی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ نظافت صنعتی از جمله دغدغه‌های افرادی است که مالک یک محیط اداری، تجاری و صنعتی بزرگ هستند. نظافت و شستشو چنین محیط‌هایی اغلب با نظافت یک محیط اداری کوچک و یا نظافت محل زندگی شخصی متفاوت است؛ چرا که نوع آلودگی این محیط‌ها با نوع آلودگی در منازل متفاوت است. به علاوه متراژ یک محیط صنعتی و تجاری بزرگ مانند یک کارخانه تولیدی و یا یک پاساژ سرپوشیده چند طبقه، قابل قیاس با متراژ منازل ما نیست. بنابراین برای نظافت چنین مکان‌هایی نیاز به نیروهای متخصص و استفاده از دستگاه‌های مخصوص نظافت صنعتی است.

راهکارهای نظافت صنعتی چیست؟

آلودگی‌های موجود در محیط‌های صنعتی و تجاری از انواع متفاوتی است از جمله ی این آلودگی‌ها می‌توان آلودگی‌های قابل اشتعال، روغن، آب، خاک، براده‌های آهن و فلزات و چوب، آلودگی‌ دستگاه‌های موجود در محیط کارخانه و یا پاساژ و غیره، ذرات گرد و غبار و انواع بی‌شماری از آلاینده‌ها را نام برد.

برای پاکسازی و نظافت هر کدام از این نوع آلودگی‌ها نیاز به یک دستگاه خاص است و همه این آلودگی‌ها را نمی‌توان با یک نوع دستگاه از بین برد. نکته مهمی که در استفاده از ماشین‌آلات نظافت صنعتی باید در نظر داشت این است که هرگز بدون اطلاعات کافی و علم به کارایی و نوع استفاده دستگاه‌های نظافتی اقدام به خرید خودسرانه‌ی آن‌ها ننمایید.

می‌توان از جمله دستگاه‌هایی که برای نظافت این مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به واترجت یا کارواش صنعتی، سوییپر یا مکنده بزرگ صنعتی، اسکرابر صنعتی و جاروبرقی صنعتی اشاره کرد. در ادامه کارایی و تفاوت‌های هر یک از این دستگاه‌ها را به تفضیل برای شما شرح خواهیم داد:

واترجت یا کارواش صنعتی

سوییپر یا مکنده بزرگ صنعتی

اسکرابر یا کف شوی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

واترجت یا کارواش صنعتی چیست؟

واترجت صنعتی یکی از ماشین‌آلات نظافت صنعتی است که می توان در محیط‌های مختلف تجاری و صنعتی از آن استفاده کرد . این وسیله همانند یک کارواش دستی است که با فشار آب را به بیرون پمپاژ می‌کند واز این طریق آلودگی‌ها را می‌زداید. ابزارها، ماشین‌ها، و، وسایل داخل محیط‌های صنعتی و تجاری به مرور زمان دچار انواع آلودگی‌های محیطی شده و نیاز به نظافت پیدا می‌کنند، بنابراین از واترجت اغلب برای شستن ماشین‌آلات و ابزارهای داخل کارگاه و محیط‌های مختلف تجاری استفاده می‌کنند .

واترجت در دو نوع آب سرد و آب گرم موجود است. اگر وسایل محیط دارای کثیفی‌ها و آلودگی‌های مقاوم باشند مانند انواع چربی و خاک و غیره بهتر است از واترجت آب گرم استفاده شود اما اگر آلودگی ابزار و ماشین‌آلات خیلی مقاومتی ندارد می‌توان از کارواش صنعتی آب سرد نیز استفاده نمود.

واترجت یا کارواش صنعتی

واترجت یا کارواش صنعتی

سوییپر یا مکنده بزرگ صنعتی چیست؟

احتمالا اکثر شما در خیابان‌ها ماشین‌های بزرگی که با برس‌های بزرگ مشغول جاروب خیابان هستند را دیده‌اید. این نوع یکی از مدل‌های سوییپر یا مکنده صنعتی است که به آن نوع خودرویی می‌گویند. اما سوییپر در دو نوع مختلف و برای دو نوع محیط طراحی و ساخته شده است. سوییپرها مکنده‌های بزرگی هستند که با استفاده از برس‌های کناری و یک برس غلتکی انواع زباله ریز و درشت و حتی گرد و غبار را با مکش بسیار بالا به داخل مخزن زباله خود هدایت می‌کنند.

سوییپر در دو نوع خودرویی یا سرنشین‌دار و نوع دستی تولید شده‌اند . سوییپر دستی برای جاروب محیط‌های کوچکتر با آلودگی‌های کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما سوییپر خودرویی اغلب برای نظافت محیط‌های بزرگ مانند خیابان‌ها، حیاط کارخانه‌جات، شهر بازی و پارک‌ها مورد استفاده قرا می‌گیرد.

نکته مهم در انتخاب مکنده صنعتی این است که قدرت بالایی در مکش آلودگی‌ها داشته باشد. همچنین به جهت اینکه این وسیله را در مکان‌های مختلف حتی معابر شهری استفاده می‌کنیم باید بتواند هر نوع آلودگی حتی اجسام تیز یا خطر زا را داخل مخزن خود جمع‌آوری نماید.

سوییپر یا مکنده بزرگ صنعتی

سوییپر یا مکنده بزرگ صنعتی

اسکرابر یا کف شوی صنعتی چیست؟

اسکرابر صنعتی نیز یکی از وسایل نظافت مکان‌های صنعتی است که برای شست‌وشو با مواد شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از اسکرابر برای شست‌وشو و نظافت کف استفاده می‌شود و این وسیله نیز در دو نوع دستی یا مکانیکی و خودرویی موجود است. نحوه عملکرد این وسیله به این شکل است که به وسیله برس‌های جلویی آب و مواد شوینده را کف زمین پاشش می‌کند و در همین حین برس پشتی دستگاه کف را خشک می‌کند.

از این دستگاه برای کف‌شویی سرامیک، پارکت و سنگ می‌توان استفاده کرد و به جهت عملکرد دوگانه برای محیط‌های پر رفت و آمد مانند بیمارستان و رستوران و هتل‌ها بسیار مناسب است و اجازه نمی‌دهد رد کفش افراد در اثر برخورد با خیسی کف بر زمین بماند.

اسکرابر یا کف شوی صنعتی

اسکرابر یا کف شوی صنعتی

جاروبرقی صنعتی چیست؟

جاروبرقی صنعتی که در دو نوع آب وخاک موجود است برای جمع‌آوری انواع زباله و مایعات از کف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع وسیله نظافت به صورت دستی و کوله‌ای موجود است . نوع کوله پشتی آن کاربرد ساده‌تری دارد و می‌توان برای جاروکشی قسمت‌هایی که دسترسی سختی دارند و حتی سقف نیز استفاده کرد.

جاروبرقی صنعتی برای جمع ‌وری زباله های خشک و در نوعی برای جمع‌آوری زباله‌های خشک و تر مانند آب و روغن موجود هستند. بعضی از جاروبرقی‌ها قابلیت جمع‌آوری زباله‌های اشتعال‌زا را دارند پس اگر محیط کار شما دارای آلاینده‌های قابل اشتعال است برای حفظ امنیت حتما باید جاروبرقی مخصوص جمع‌آوری زباله‌های قابل اشتعال خریداری کرد؛ زیرا نحو ساخت این نوع جاروبرقی به نحوی است که مخزن زباله در فاصله از موتور قرار دارد و سیستم خنک کننده موتور مانع از برخورد ماده اشتعال‌زا با موتور و ایجاد احتراق در محیط می‌شود.

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

جمع بندی پایانی

امروزه با توجه به افزایش زیاد محیط‌های تجاری، پاساژهای مسقف بزرگ، کارخانه‌جات صنعتی بحث نظافت این نوع مکان‌ها در اولویت ویژه‌ای قرار می‌گیرد و باید حتما به آن توجه شود. برای نظافت محیط‌های تجاری، ماشین‌آلات نظافت صنعتی متعددی به بازار آمده که کار نظافت صنعتی را سرعت بخشیده و تمیزی محیط را نیز افزایش داده است.

از انواع این ماشین‌آلات می‌توان به اسکرابر، سوییپر صنعتی، واترجت و جاروبرقی صنعتی اشاره کرد. با توجه به اطلاعات کسب کرده در رابطه با این وسایل می‌توانید نوعی که متناسب با محیط شما است را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

انتهای پیام/

منبع خبر: بلانتون

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید