۱۴۰۳/۰۲/۲۹

افزایش ساخت و ساز غیراستاندارد در حاشیه شهرها!

ساخت و سازها بدون مجوز و غیراستاندارد در حواشی شهرها افزایش یافته با همکاری دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها با این ساخت و سازها برخورد قانونی می شود.
افزایش ساخت و ساز غیراستاندارد در حاشیه شهرها!

به گزارش اخبار ساخته ها؛ احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان یکشنبه شب 7/12/1401 در جلسه ستاد بازآفرینی استان با اشاره به تلفات جانی و مالی حوادث طبیعی در اقصی‌ نقاط جهان اظهار کرد: وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از دیرباز به دلیل عدم کنترل، نبود نظارت در ساخت و سازها و رشد بی‌رویه حواشی شهرها است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌ها و اعتبارات باید در مسیر معیشت، آموزش، رفاه و درمان کشور هزینه شود که متاسفانه بخاطر بی‌توجهی به این موضوع ظرفیت‌ها برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرها مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی با تاکید براینکه نباید در جذب این اعتبارات فرصت‌سوزی شود، افزود: دبیرخانه ستاد بازآفرینی در شهرداری‌ها فعال شود و گزارش خود را به فرمانداران ارائه دهند تا دبیرخانه استانی زیر نظر راه و شهرسازی استان، پس از جمع‌بندی گزارش خود را به این معاونت ارسال کند.

دالوند خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و ضوابط تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری توسط شهرداری‌ها به روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر اولویت بندی نوسازی محله‌های دارای بافت‌ فرسوده و ناکارآمد ادامه داد: بسیاری از ساکنان این مناطق تحت پوشش کمیته‌ امداد و بهزیستی هستند که با استفاده از طرح‌های تشویقی این نهادها بهتر می‌شود اقدام کرد.

به گفته وی برخی ضوابط تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری شامل اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی البته با رعایت شرایط است.

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید