۱۴۰۳/۰۱/۱۰

چرا تسهیلات مسکن روستایی پرداخت نمی شود؟

موانعی که سازمان برنامه و بودجه برای تسهیلات مسکن روستایی ایجاد می‌کند زمینه ساز پرداخت نشدن وام مسکن روستایی شده است.
چرا تسهیلات مسکن روستایی پرداخت نمی شود؟

 برگزیده دیدگاه مدیران صنعت،حسین عبدالهی کارشناس مسکن، در خصوص تسهیلات مسکن روستایی و دلایل  تاخیر در پرداخت  آن دیدگاه خود را مطرح کرد.

در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دوباره سازمان برنامه و بودجه موانع جدیدی ایجاد کرده است و با وجود آنکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در هئیت دولت به تصویب رسیده است اما همچنان برخی از اصلاحیه های این تسهیلات انجام نشده و هنوز دست اندازهای زیادی در اجرای این تسهیلات وجود دارد .

مقرر شده بود برای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هیچ ضمانت نامه ای از روستاییان دریافت نشود اما هنوز برخی از بانک ها به جای آنکه سفته زنجیره ای را قبول کنند همچنان به دنبال ضامن رسمی و کارمند هستند‌

یکی دیگر از اصلاحیه های این تسهیلات برای قرمز نشدن فرم ج روستاییان بود که متاسفانه هنوز شاهد آن هستیم که این فرم برای بسیاری از روستاییان قرمز شده است. برخی از ادعاها وجود دارد که در اجرای طرح نوسازی مسکن روستایی به سمت ویلا سازی هدایت شده و این امر با طرح نهضت ملی مسکن در قالب یک طبقه سازی در تضاد خواهد بود که باید اعلام شود از ابتدای اجرای این طرح همواره یک طبقه سازی در روستاها وجود داشته و به هیچ عنوان این طرح در تضاد با یک طبقه سازی نیست.

ادعای جدیدی که برخی از بانک ها برای تسهیلات مسکن روستایی مطرح کرده اند مربوط به دریافت سند رسمی است.بیش از ۹۵ درصد از روستاها سند قولنامه ای و یا مبایعه نامه ای دارند بنابراین این طرح جدید در روستاها خود مشکلات بسیاری را برای متقاضيان ایجاد کرده است‌

 سنگ اندازی های جدید باعث کند شدن روند ساخت و نوسازی مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی می شود که این امر با ورود به فصل سرما خود باعث می شود که زمینه برای تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی تشدید شود‌.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید