۱۴۰۳/۰۵/۰۶

معماری خانه تقریب + تصاویر

خانه تقریب سعی دارد با بازگشت به ریشه علایق انسان و نزدیکی به طبیعت کیفیت متفاوتی از زندگی شهری را به تجربه در آورد.
معماری خانه تقریب + تصاویر

به گزارش اخبار ساخته ها؛ خانه تقریب سعی دارد با بازگشت به ریشه علایق انسان و نزدیکی به طبیعت کیفیت متفاوتی از زندگی شهری را به تجربه در آورد. خانه ای که آلترناتیو دیگری از تجارب سکونت انسان در طبیعت  مثل خوابیدن زیر آسمان و تماشای ستارگان و یا تماس نزدیک با درختان و پرندگان را  بازسازی کند.

در سال های اخیر با از بین رفتن بخش عمده ای از باغ های تهران، پرندگان که از گذشته با انسانها ی شهرنشین همزیستی داشته اند، فضای مطلوب زندگی در شهر را از دست داده اند. در این پروژه  فضای سبز عمودی در وجه بیرونی ساختمان  به همراه درختانی که روی نما و بام کاشته میشوند، در کنار بافت چوبی نما،  اکوسیستمی طبیعی میسازند که میتواند مطلوب پرندگانی باشد که در فضای آلوده شهر جایی برای استراحت ندارند. صوت پرندگان، بعد دیگری به ابعاد فضای معماری اضافه میکند.

دیوار گیاهی از حیاط پایینی تا فضای بام سبز بالا میرود. این دیوار فضای سبز حیاط را به باغچه ای روی بام متصل میکند. بدین ترتیب وجه بیرونی ساختمان از قاعده یک نمای دو بعدی خارج میشود. در طرفین فضای سبز نما تراس هایی مشرف بر دیوار سبز قراردارند. فضایی که تماشای منظره خیابان و باغ مجاور آن را در یک تراس خصوصی بدون مشرف میسر میکند. بافت چوبی متحرک تراس ها ضمن کنترل نور آفتاب ، محدوده خصوصی تراس را تعریف میکند.

بر خلاف بسیاری از آپارتمانهای مسکونی در تهران که به منظور فروش ساخته میشوند این خانه برای زندگی یک پدر و دختر با سبک زندگی، علایق و نیازهای مشخص طراحی شده است. خانه شامل یک واحد دوبلکس برای پدر، یک واحد دوبلکس برای دختر و  یک طبقه مجزا برای معاشرت های دوستانه و میهمانی ها است. فضای بام که در امتداد فضای سبز نما قرار دارد به صورت باغچه خانوادگی مشترک قابل استفاده است. استخر و فضاهای ورزشی در طبقات زیر زمین واقع شده اند.

معماری خانه تقریب

معماری خانه تقریب

معماری خانه تقریب

معماری خانه تقریب

معماری خانه تقریب

معماری خانه تقریب

معماری خانه تقریب

انتهای پیام/

منبع: Caoi.ir

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید