۱۴۰۳/۰۳/۲۹

زمینهای ملی البرز سند دار شد

راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستراست.
زمینهای ملی البرز سند دار شد

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی البرز اظهار کرد: در حال حاضر کل ۳۷۰ هزار هکتار اراضی ملی البرز  در سامانه کاداستر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: کاداستر منابع طبیعی عبارت است از نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس تشخیص سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در محدوده‌های ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه نوع پوشش گیاهی در محدوده منابع ملی سند صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی البرز اضافه کرد: اسناد تک برگ کاداستر شده دارای مختصات مکان مبنا بوده و موقعیت اراضی ملی و جداسازی آن از اراضی مستثنیات اشخاص را با حدود معین و مشخص تفکیک می‌کند.

فرضی توضیح داد: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تدوین نقشه‌های بحرانی استان از نظر سیل خیزی و تصرفات، دام مازاد، آتش سوزی و...  توضیح داد: به دنبال پایش هوشمند ماهواره ای  اراضی ملی هستیم و با انعقاد قرارداد با شرکت مد نظر، تمام اراضی ملی بر اساس سامانه ای مشخص پایش خواهد شد.

وی ابراز کرد: با پایش ماهواره‌ای امکان رصد ۲۴ ساعته اراضی ملی با مختصات دقیق ایجاد می شود و هرگونه تغییر از تصرف گرفته تا چرای دام به سرعت رسیدگی می‌شود.

فرضی اضافه کرد: با همراهی دستگاه قضا و راه اندازی پایش ماهواره ای تخلف در ارضی ملی تقریبا غیر ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید