۱۴۰۳/۰۲/۱۳

تجربیات ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری

دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی از به اشتراک‌گذاری تجربیات دو کشور ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری در بافت های ارزشمند تاریخی کشورمان خبر داد.
تجربیات ایران و ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری

به گزارش اخبار ساخته ها؛  آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر از آغاز همکاری ایران و ژاپن برای اجرای طرحی مشترک در بافت‌های فرسوده و تاریخی خبر داد و گفت: در ادامه فعالیت بهتاب ۱ و ۲ که به مطالعه و مقاوم‌سازی اجزای غیرسازه‌ای برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان ساری اختصاص یافت و این کار با موفقیت انجام شد، در حوزه بازآفرینی شهری همکاری جدیدی را با هیات مستقلی از کشور ژاپن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به زودی هیات مستقلی از کشور ژاپن برای انجام پروژه‌های مشترک بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی و بافت های فرسوده به ایران می‌آیند.

خورسند توضیح داد: مقرر است تا دو کشور در زمینه بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های ارزشمند تاریخی به تبادل اشتراکات بپردازند. در این مبادله اطلاعات تلاش داریم تا در هنگام بروز بلایای طبیعی، آسیب‌های کمتری متوجه بافت‌های فرسوده و ارزشمند شود.  

خورسند اشتراک‌گذاری تجربیات کشور ژاپن در زمینه بازآفرینی شهری و سرمایه‌گذاری در این بخش را از جمله موضوعات مورد پیگیری دو کشور برای همکاری برشمرد.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزاری برنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید