۱۴۰۳/۰۲/۱۰

ارزش تکنولوژی در صنعت ساختمانی

تکنولوژی ساختمانی در واقع مجموعه ای ازروش هاست که به کاربرد‌های تکنولوژی درصنعت ساخت و ساز و فرصت هایی برای بهبود عملکرد پروژه در این صنعت‌ می‌پردازد.
ارزش تکنولوژی در صنعت ساختمانی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ از مهم‌ترین ارزش‌های اثبات شده کاربرد تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساختمانی‌ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

مطالعات گسترده صورت گرفته حاکی از این هستند که به کارگیری تکنولوژی‌های معتبر‌ و نوین می‌توانند بهره‌وری صنعت ساختمانی را به میزان ۳۰ تا ۴۵ درصد بهبود بخشند و از طرفی هم قابلیت پیش‌بینی و اطمینان مواد و مصالح را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

این موضوع در عصر حاضر که فشارهای زیادی بر منابع طبیعی از سوی بشر وارد شده است از اهمیت ویژه برخوردار است و همین موضوع سبب شده است که بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی استراتژی‌هایی را به منظور گسترش استفاده از تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساختمان به کار بگیرند.

اگرچه نرخ و آهنگ صنعت ساختمانی با پیشرفت‌های ماشینی سازی حاصل شده هماهنگ نیست و با سرعت به مراتب آهسته‌تری به پیش‌ می‌روند اما ماشینی سازی روشی اثبات شده در جهت بهبود هزینه‌ها، برنامه‌ریزی، کیفیت، ایمنی و بهره‌وری است.

شبیه‌سازی الکترونیکی یکی دیگر از کاربرد‌هایی است که نقش بهبود دهندگی خود را علاوه بر کاهش هزینه‌ها و زمان‌بندی‌ها، در ساخت و سازپذیری، حفاظت و نگهداری، عملیات‌پذیری، کیفیت و ایمنی نیز اثبات کرده است.دیگر تکنولوژی‌های نوین ساختمانی از جمله درخواست اطلاعات (RFI) و تکنولوژی‌های بی‌سیم و پیشرفته نیز مزایای گسترده‌ای در خصوص کیفیت، بهره‌وری، قابلیت اطمینان و مدیریت موجودی دارند.

انتهای پیام/

منبع خبر: شرکت سرمایه گذاری ساختمانی سپه

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید