۱۴۰۳/۰۶/۲۶

پیشرفت ساخت مسکن هنرمندان در شهر هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در شهر تهران زمینی فراهم شده که با نام شهر هنر ساخت مسکن متقاضیان در حال پیشرفت است.
پیشرفت ساخت مسکن هنرمندان در شهر هنر

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر یکشنبه- دهم دی ماه- در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که در مجموعه باغ زیبا برگزار شد، اظهارداشت: صندوق اعتباری هنر یک مجموعه حمایتی با مجموعه گسترده‌ای از رسته‌ها و خدمات با ۱۰۲هزار نفر عضو است.

وی گفت: در صندوق هنر دوبال حرکتی داریم، اول بحث حمایتی است که با ۳۳ طرح فعال در حوزه‌های مختلف اقدامات حمایتی انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر یک بازوی بسیار قوی در حوزه اقتصاد هنر است، افزود: بحث دوم توانمندسازی هنرمندان است که در همین راستا چهار شرکت ذیل صندوق هنر داریم که فعالیت‌شان در راستای تقویت اقتصاد هنر و هنرمندان است.

پوراحمدی بیان کرد: در دوره اخیر طرح‌های بسیاری در قالب طرح‌های درمانی و اقامتی برای رفاه هنرمندان و اهالی فرهنگ ترتیب داده‌ایم.

وی اظهارداشت: در دوسال گذشته اتفاقات بسیار مهمی در صندوق هنر با حمایت جدی وزیر فرهنگ و معاونین وزیر محقق شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: طرح میلاد در راستای تحقق عدالت فرهنگی تا امروز در سه استان و ۲ شهرستان اجرا شده است و در این طرح هدف این است که تجلیل از پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ در شهر خود هنرمندان صورت گیرد تا این مراسم‌ فقط در تهران برگزار نشود.

وی ضمن تاکید بر پیگیری وضعیت مسکن هنرمندان به مدیران استانی افزود: بحث مسکن هنرمندان اولویت اول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه حمایتی است.

پوراحمدی گفت: در شهر تهران زمینی فراهم شده که با نام شهر هنر ساخت مسکن متقاضیان در حال پیشرفت است و در استان‌ها هم با پیگیری‌های مدیران کل و هماهنگی با اداره راه و شهرسازی طرح ساخت مسکن هنرمندان باید با جدیت صورت گیرد.

نشاط اجتماعی اولویت وزارت فرهنگ است

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش با اشاره به برگزاری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای اظهارداشت: پیشنهادم این است که استان‌ها برای اعزام گروه‌ها حتما مساعدت بیشتری کنند، زیرا همه هنرمندان به لحاظ مالی در مضیقه فراوان هستند و آن مبلغی که به لحاظ مالی در اختیار گذاشته شده است تلاش ما برای رفاه بوده است.

محمود سالاری افزود: چون در این ایام سه جشنواره برگزار می‌کنیم بیشترین زحمت را برای استان‌ها داریم و توضیحات هر بخش از جشنواره‌ها از طریق مدیر کل اعلام خواهد شد.

سالاری خطاب به مدیران استانی بیان کرد: از شما درخواست می‌کنم که در دادن مجوزها نهایت اهتمام را داشته باشید. این خیلی بد است که یک هنرمند در یک بخش می‌تواند کارش را پخش و اجرا کند اما جای دیگر نمی‌تواند. فکر می‌کنم ورود یک سری از دوستان به حوزه فرهنگ کمک نمی‌کند و در حال حاضر بحث نشاط اجتماعی اولویت ماست، مخصوصا در سال انتخابات که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: امسال سال انتخابات است و ما نیاز به یک نشاط فرهنگی اجتماعی داریم و این برنامه‌ها برای ایجاد همدلی و صمیمیت و نشاط باید حضور داشته باشند، بالاخره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلی ترین گزاره است و باید در وسط معرکه باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید